کد مطلب: ۴۰۷۵۵۹

غروی رام:

امکان ندارد موبایل گران شود

امکان ندارد موبایل گران شود

رئیس انجمن واردکنندگان گوشی تلفن همراه، تبلت تاکید کرد: در حال حاضر واردات گوشی ماهانه بیش از یک میلیون عدد بوده و به هیچ وجه امکان افزایش قیمت یا کمبود گوشی تلفن در بازار وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین غروی رام رئیس انجمن واردکنندگان گوشی تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی افزود: از خرداد امسال تاکنون که تا حدودی جلوی واردات گوشی تلفن همراه به صورت مسافری گرفته شد، حدود ۱۵۰ شرکت مجوز واردات گوشی موبایل دریافت کرده اند در حال حاضر هم در حال انجام این کار هستند.

رئیس انجمن واردکنندگان گوشی تلفن همراه، تبلت بیان کرد: در مهر گذشته واردات رسمی گوشی تلفن همراه به عدد یک میلیون و ۶۰۰ هزار رسید در حالیکه نیاز کشور تنها یک میلیون دستگاه بود.

غروی رام ادامه داد: در حال حاضر قیمت گوشی تلفن همراه به دلیل افزایش واردات بسیار پایین است تا جایی در بعضی از مدل‌های گوشی قیمت در خرده فروشی در بازار‌های ایران با قیمت‌های عمده فروشی کشور امارات برابر شده است.

وی گفت: از ۲۲ مهر که معافیت ۸۰ دلاری گوشی تلفن همراه برداشته شد شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت گوشی تلفن و ضعف شرکت‌های وارد کننده رسمی در تامین بازار شنیده شد که این شایعات کاملا کذب است و توسط کسانی که از آشفتگی بازار موبایل سود می‌برند ایجاد شده است.

غروی رام تاکید کرد: در حال حاضر واردات گوشی ماهانه بیش از یک میلیون عدد بوده و به هیچ وجه امکان افزایش قیمت و یا کمبود گوشی تلفن در بازار وجود ندارد.

رئیس انجمن واردکنندگان گوشی تلفن همراه گفت: با حذف معافیت ۸۰ دلاری گوشی‌های مسافری، گوشی‌هایی که به این شکل وارد کشور می‌شود هنوز هم از گوشی‌هایی که به صورت رسمی وارد کشور می‌شود قیمت کمتری دارد، اما تفاوت دیگر آن قدر نیست که برای قاچاقچی ارزش ریسک کردن داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.