خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۶۰۸۹

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر داد:

انباشت کیوی‌های کال ایرانی در روسیه!

انباشت کیوی‌های کال ایرانی در روسیه!

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی می‌گوید: صادرکنندگان ایرانی، کیوی‌های کال با حجم بسیار بالا را به بازار روسیه ارسال کردند که این خود چالش‌های عدیده‌ای همچون هزینه انبارداری، بسته‌بندی را افزایش داده و به ازای آن کیفیت کیوی‌های صادراتی نیز کاهش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روزهای اخیر برخی کاربران در فضای مجازی از انباشت کیوی در سردخانه‌های بازار روسیه خبر داده‌اند. یکی از کاربران توییتر در این باره نوشته‌ است: «به دلیل فرستادن کیوی در حجم بالا به روسیه، انبارها و سردخانه‌های شهر مسکو پر شده از کیوی ایرانی. تجار ایرانی هر ماه 30 هزار دلار فقط هزینه سردخانه می‌دهند و در حال حاضر نیز زیر قیمت تمام شده کیوی در روسیه می‌فروشند.»

فعالان بازار می‌گویند به دلیل اعمال برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های در حوزه تجارت خارجی بازار روسیه با کمبود این میوه یعنی کیوی رو به رو شده و همین موضوع باعث شده که صادرکنندگان در زمینه صادرات این میوه عجولانه رفتار کنند. انباشت کیوی در سردخانه‌های بازار روسیه چقدر واقعی است؟

صادرات کیوی‌های کال به روسیه

در همین زمینه رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی در پاسخ به این پرسش که انباشت کیوی‌ ایرانی‌ در بازار روسیه چقدر واقعی است؟ به تجارت‌نیوز گفت: کسانی که به بازار روسیه کیوی صادر کرده‌اند، صادرکننده واقعی و حرفه‌ای نبودند. صادرات کیوی تا قبل از نیمه مهر ماه ممنوع بوده و اخیرا نیز صادرات این کالا آزاد شده است.

سید رضا نورانی افزود: تجار روسی در مکاتباتی که با صادرکنندگان ایرانی داشتند مدعی بودند که بازار روسیه از محصولاتی همچون کیوی خالی مانده و قیمت این محصول در بازار روسیه روند صعودی به خود گرفته است. از این رو صادرکنندگان، کیوی‌های کال با حجم بسیار بالا را به این بازار ارسال کردند که این خود چالش‌های عدیده‌ای همچون هزینه انبارداری، بسته‌بندی را افزایش داده و به ازای آن کیفیت کیوی‌های صادراتی نیز کاهش یافته است.

او اظهار کرد: نمونه این اقدام را در تولید هندوانه در ایران تجربه کرده‌ایم. تولید بیش از حد هنداونه و عدم خروج این محصول به دیگر بازارها باعث شد تا کشاورزان نسبت به قیمت‌های نامتعارف آن متضرر شوند.

نورانی در توصیه‌ای به صادرکنندگان میوه گفت: با توجه به باز شدن بازار روسیه برای تجار ایرانی بازار این کشور با حجم انبوهی از کیوی رو به رو شده است. توصیه ما به صادرکنندگان این است که در این مواقع رفتار عجولانه نداشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کیوان

    خب یه چیز دیگه صادر کنید!!

  • ناشناس

    چرا کیوی؟!

  • میوه دار

    یه میوه دیگه صادر کنید:)))

    • ناشناس

      باشه

  • Saman

    سلام همش به خاطر تصمیمات اشتباهی که مسولان مربوطه گرفتند چرا جلوی صادراتو تا پانزده مهر گرفتید مگه میشه در عرض یک ماه محصول رو جمع کرد اونم با شرایط آب و هوایی شمال که اکثرا بارانیه قیمت کیوی حداقل پازده هزار بود با تصمیمات شماها الان هفت تومن هم مشتری نداره سردخانه ها پر شده بازارها هم اشباع خدایی خوب پدر کشاورزهارو در آوردید