کد مطلب: ۴۷۶۶۲۲

نظرسنجی جدید درباره نتیجه انتخابات آمریکا

نظرسنجی جدید درباره نتیجه انتخابات آمریکا

به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره اینکه رئیس‌جمهور آمریکا مردم کشورش را درباره خطرات کووید- ۱۹ گمراه کرده و به صورت خصوصی سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ را به عنوان افراد «احمق» و «بازنده» تحقیر کرده است، وی با ۱۰ درصد اختلاف پشت نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره اینکه رئیس‌جمهور آمریکا مردم کشورش را درباره خطرات کووید- ۱۹ گمراه کرده و به صورت خصوصی سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ را به عنوان افراد «احمق» و «بازنده» تحقیر کرده است، وی با ۱۰ درصد اختلاف پشت نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ قرار گرفته است.

بنابر نظرسنجی جدید خبرگزاری یاهونیوز- پایگاه یوگاو که بین ۹ تا ۱۱ سپتامبر انجام شد، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر با یک اختلاف ۱۰ درصدی از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان پیشتاز است به‌طوری که در بین رای‌دهندگان ثبت‌نام شده ۴۹ درصد به بایدن و ۳۹ درصد به ترامپ رای خواهند داد. نظرسنجی پیشین خبرگزاری یاهونیوز- پایگاه یوگاو که فورا پس از برگزاری کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان انجام شده بود، پیشتازی ۶ درصدی بایدن نسبت به ترامپ را نشان داد.

این نتایج حاکی از آن است که افشاگری‌های بی‌امان یک‌هفته اخیر درباره ترامپ از گزارش مجله آتلانتیک در مورد صحبت‌های تحقیرآمیز ترامپ درباره سربازان آمریکایی مجروح و کشته شده در جنگ گرفته تا کتاب جدید باب وودوارد، خبرنگار کهنه‌کار درباره اذعان ترامپ به دست‌کم گرفتن جدیت و مرگبار بودن کووید-۱۹، به جایگاه ترامپ نزد رای‌دهندگان لطمه زده است.

نزدیک به یک‌چهارم آمریکایی‌ها یعنی ۲۳ درصد گفته‌اند به خاطر افشاگری‌های وودوارد یعنی همان فایل صوتی از ترامپ که در آن وی به صورت خصوصی اذعان می‌کند که ویروس کرونا به شدت مرگبار است نظرشان را درباره واکنش ترامپ به ویروس کرونا تغییر داده‌اند.

حتی ۱۵ درصد از آنهایی که در سال ۲۰۱۶ میلادی به ترامپ رای داده بودند می‌گویند که اخبار وودوارد ذهنیت و نظرشان را درباره نحوه مدیریت رئیس‌جمهور در زمینه پاندمی کرونا تغییر داده است. ممکن است این اعداد و ارقام بسیار کوچک به نظر برسند. اما در عصر دو قطبی شدید، آنها می‌توانند یک تغییر واقعی ایجاد کنند.

به‌طور کلی ۱۵ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند صحبت‌های وودوارد باعث شده تا آنها در ماه نوامبر دیگر به ترامپ رای ندهند در حالی که یک‌سوم از آنها طرفداران ترامپ در سال ۲۰۱۶ میلادی بودند. به نظر می‌رسد این داستان نظامی نیز تاثیر مشابهی داشته است.

در پاسخ به این سوال که کدام‌یک از نامزدهای انتخابات بیشتر برای ارتش احترام قائل است، ۵۰ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده گفتند بایدن، در حالی که تنها ۳۹ درصد گفتند ترامپ. با همین اختلاف، رای‌دهندگان می‌گویند بایدن در رهبری ارتش بهتر از ترامپ عمل خواهد کرد.

واکنش‌ها به اظهارات گزارش شده ترامپ درباره ارتش به طور کاملا قابل پیش‌بینی دو حزبی شده است اما نزدیک به یک‌چهارم از افراد مستقل یعنی حدود ۲۳ درصد می‌گویند که این اخبار حمایت‌ آنها از بایدن را افزایش داده است در حالی که ۹ درصد می‌گویند که این اخبار حمایت آنها از ترامپ را افزایش داده است. ۶ درصد از طرفداران ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ می‌گویند که به‌دنبال انتشار این اخبار از بایدن حمایت می‌کنند.

این منعکس‌کننده مشکل بزرگ‌تری برای ترامپ است. تنها یک درصد از طرفداران هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ میلادی می‌گویند در انتخابات نوامبر به ترامپ رای می‌دهند. در همین حال، ۸ درصد از طرفداران ترامپ در سال ۲۰۱۶ میلادی می‌گویند که به بایدن رای خواهند داد.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اواره ایرانم

    الکی صابون نزنید ترامپ 100000000 درصد رای میاره

    • ناشناس

      شتر در خواب بیند پنبه دانه

    • ناشناس

      هه هه میبینی

  • یاسر

    مگر میشود در اقتصاد ورشکسته سرمایه گذاری کرد ودنبال سود هم بود اگر شرکت ها سود ده بود دولت انها را به ملت واگذار نمی کرد وخودش با سود اون امور کشور رو اداره میکرد چرا دولت عملکرد بودجارو و امار اقتصادی روشفاف اعلام نمیکنه خوب معلوم همه بانک ها وشرکت ها ورشکسته رو می خواهد تا میتونه به مردم غالب کنید حالا چه ترامپ بیاد چه بایدن

  • الناز

    ترامپ بی برو برگرد برندس
    اون بایدنت ک اصلا عددی نیس
    پیش ابر قدرتی عینهو ترامپ قلدر
    این نظر سنجی ها کشک
    ترامپ اونقدر مطمعن ک گفته از امریکا میره اگه نشه
    الکی ی حرفی رو نمیزنه ک تا حالا ب همه حرفاش ده برابر بیشتر عمل کرده
    تمااام.

  • ناشناس

    ترامپ میشه چون بایدن تقلب کرده