کد مطلب: ۱۶۶۲۱۳

انتقاد ۲ سیاستمدار آلمانی از مواضع تیلرسون در قبال ایران

انتقاد 2 سیاستمدار آلمانی از مواضع تیلرسون در قبال ایران

2 نفر از اعضای ارشد احزاب آلمانی از موضع اخیر وزیر خارجه آمریکا در زمینه روابط بازرگانی اروپا با ایران انتقاد کردند.

نوربرت روتگن سیاستمدار آلمانی و رئیس کمیسیون سیاست خارجی حزب دموکرات‌ مسیحی پارلمان آلمان از موضع رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا مبنی بر هشدار درباره روابط بازرگانی با ایران انتقاد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی گفت: آمریکا می‌خواهد فشار اقتصادی را افزایش دهد تا اروپایی‌ها هم راه در انزوا قرار دادن ایران را در پیش گیرند و این اقدام برخلاف همکاری درست اقتصادی در خاورمیانه است.

روتگن درباره پیامدهای چنین اقداماتی هشدار داد و افزود: این خطر وجود دارد که پیامدهای تحریم ایران متوجه شرکت‌های اروپایی هم بشود. آنچه نگران‌کننده است این است که تیلرسون به عنوان یک صدای عاقل در دولت آمریکا صحبت می‌کند.

این سیاستمدار آلمانی، رویکرد آمریکا را یک‌جانبه و غلط دانست و از تلاش آمریکا مبنی بر بسیج کردن کشورهای عربی در برابر ایران و منزوی کردن این کشور به عنوان اقدامی یاد کرد که به بی‌ثباتی در خاورمیانه دامن می‌زند.

امید نوری‌پور دیگر سیاستمدار آلمانی از کمیسیون سیاست خارجی و از حزب سبز است که به سخنان تیلرسون واکنش نشان داد. نوری‌پور گفت: در شرایطی که ترامپ می‌گوید که با روابط تجاری آلمان با ایران مخالفتی ندارد، وزیر خارجه آمریکا در این مورد هشدار می‌دهد و این اقدام هیچ مبنایی در زمینه سیاست غرب در خاورمیانه ندارد.

نوری‌پور تاکید کرد: آمریکایی‌ها اول از همه باید بدانند که به دنبال چه چیزی هستند.

تیلرسون در جریان سفر اخیر به عربستان ابراز امیدواری کرده بود که شرکت‌های اروپایی به تحریم علیه ایران بپیوندند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار