کد مطلب: ۲۳۴۴۹۹

انتقال آب دریای خزر انجام شدنی نیست

انتقال آب دریای خزر انجام شدنی نیست

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس، انتقال آب دریای خزر از مازندران را کاری نشدنی دانست و گفت: اجازه انتقال نمی‌دهیم.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد شامگاه پنجشنبه در شورای برنامه‌ریزی استان، به طرح انتقال آب دریای خزر اشاره کرد و گفت: مردم مازندران اجازه انتقال آب دریا را نمی‌دهند و این کار به دلایل مختلف شدنی نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه اقتصاد استان مازندران کشاورزی، گسترده و زنجیره‌ای از فعالیت‌ها است افزود: باید از ظرفیت کشورهای آسیای میانه برای عرضه تولیدات استفاده کرد زیرا توان تولیدات بیش از ظرفیت استان و کشور را داریم و باید روی آن سیاستگذاری و کار شود.

یوسف نژاد، با اشاره به اینکه مهار آب‌های سطحی در استان زیر ۱۰ درصد است و از استان‌های دیگر عقب هستیم گفت: در استانهای شمالی حدود ۱۷ هزار هکتار آب بندان داریم و نیاز به تسهیلات است زیرا ذخیره آب‌های زیر زمینی اقتصاد روستا را افزایش می‌دهد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس، مساله نفت استان مازندران در دریای خزر را مهم برشمرد و گفت: این طرح به خاطر مسائلی مورد کم توجهی و بی تفاوتی قرار گرفته است درحالی که کشورهای دیگر از منابع ما استفاده می‌کنند اما خودمان استفاده و بهره‌برداری نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: با نظر کارشناسی دولت واستانداری برای ایجاد منطقه آزاد به عنوان محل ایجاد سرمایه گذاری وارزش افزوده برای کالاها در استان برنامه ریزی شود زیرا استان مازندران کلان‌شهر است و نمایندگان مجلس تاکید دارند برای طرح منطقه آزاد کارهای کارشناسی انجام شده است و روی میز دولت قرار دارد و مازندران ظرفیت تبدیل به منطقه آزاد را دارد.

یوسف نژاد افزود: در بخش صنایع دستی، صنایع متوسطه و کوچک با اندک سرمایه گذاری و وام می‌توان مشاغل زیادی ایجاد کرد اما روی مسئله گردشگری در استان کار نشده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کمیل

    حدود 100 سال است که با استخراج و بهره برداری از ذخایر نفت جنوب کشور و با کمک و نجابت خوزستانیهای خون گرم روزگار گذرانیده ایم در حالی که با توجه به کمبودها و شرایط سخت آب و هوایی و 8 سال دفاع مقدس کوچکترین شکوه ای نکرده اند. حال اگرپروژه انتقال آب دریای خزر تا رفع خشکسالی ؛ شدنی و بنفع کشور باشد چرا باید با لجاجت مانع آن باشیم؟…!
    ضمنا” با توجه به عمق بالای 900 متر در نواحی آبهای سرزمینی دریای خزر در بخش کشورمان (طبق دانش فوق تخصصی ژئوفیزیک ، نقشه برداری ، حفاری و مهندسی نفت ) و صرف هزینه های میلیارد دلاری و سختی بسیار جهت اکتشاف و استخراج نفت در آن نواحی ؛ چرا باید به فکر نابود کردن هزینه ، پول مملکت و ازبین بردن ذخایر نفتی بالقوه نفت کشور باشیم . بهتر نیست آن را برای نسلهای آینده ذخیره نماییم.