کد مطلب: ۲۳۳۸۴۳

انتقال ۵ میلیارد و ۸۵۵ میلیون لیتر فرآورده‌ نفتی در منطقه شمال‌شرق

انتقال ۵ میلیارد و ۸۵۵ میلیون لیتر فرآورده‌ نفتی در منطقه شمال‌شرق

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق از انتقال پنج میلیارد و ۸۵۵ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی از طریق خطوط لوله این منطقه در سال گذشته خبر داد.

قاسم عرب‌یارمحمدی ضمن اشاره به انتقال پنج میلیارد و ۸۵۵ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی شامل نفت ‌گاز، بنزین، سوخت‌جت و نفت سفید از طریق خطوط لوله منطقه شمال‌شرق طی سال 96 اظهار داشت: مهم‌ترین دستاورد این منطقه در یک‌سال گذشته انتقال ایمن، مطمئن و بدون وقفه انواع فرآورده‌های نفتی و خدمت به زائران علی بن موسی الرضا(ع) بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق گفت: از مجموع مقدار فرآورده انتقال یافته در سال گذشته ۱۲۷میلیون لیتر نفت جت، دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون لیتر نفت گاز معمولی، ۵۱۰ میلیون لیتر نفت سفید، یک میلیارد و ۳۷۳ میلیون لیتر بنزن معمولی، ۴۸۸میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و۴۰۸میلیون لیتر نفت گاز یورو ۴ به خود اختصاص دادند.

وی اضافه کرد: در همین مدت ۲۳۶ میلیون لیتر نفت گاز به سه نیروگاه سمنان، شاهرود و نیشابور تحویل داده‌ایم که نسبت به سال قبل از آن ۱۵درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عرب‌یارمحمدی انتقال فرآورده‌های نفتی به پنج استان مهم کشور شامل خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، سمنان و گلستان، از طریق خطوط لوله منطقه شمال‌شرق را یکی از ایمن‌ترین راه‌های انتقال ارزیابی کرد و تصریح کرد: خوشبختانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق، در سال گذشته حادثه مهمی نداشته است.

وی یادآوری کرد: با توجه به اقدامات حفاظتی مستمری که انجام می‌گیرد، شمار حوادث در خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق تقریبا نزدیک به صفر است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق با بیان اینکه فرآورده‌ها با سرعت متوسط ۵.۳ کیلومتر در ساعت از طریق لوله انتقال می‌یابند، اضافه کرد: با توجه به طول بیش از یک هزار کیلومتری خطوط لوله منطقه شمال‌شرق، انتقال فرآورده‌ها از مبدا تا آخرین نقطه منطقه حدود ۱۲ روز به طول می‌انجامد.

عرب‌یارمحمدی افزود: پیکرانی هوشمند خطوط، نگهداری در مقابل زنگ‌زدگی تحت عنوان حفاظت کاتدی و بازدید دائمی خطوط لوله از جمله اقداماتی است که برای ایمن‌سازی و جلوگیری از ایجاد حوادث خطوط انتقال انجام می‌گیرد.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.