کد مطلب: ۲۲۸۱۹۸

انتقال ۳۰ میلیون مترمکعب گاز به داخل کشور

انتقال 30 میلیون مترمکعب گاز به داخل کشور

مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز گفت: روزانه 30 میلیون مترمکعب گاز از خط هفتم به داخل کشور منتقل می‌شود که بیشترین حجم آن مربوط به مصارف صنعتی و نیروگاهی است.

کرم گودرزی اظهار داشت: خط لوله انتقال گاز هفتم سراسری با ظرفیت انتقال بیش از 110 میلیون مترمکعب گاز در حوزه کاری منطقه 6 قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: خط هفتم انتقال گاز سراسری نه تنها انتقال گاز برای بخش‌های صنعتی را برعهده دارد، بلکه تامین گاز رسانی به سایر شهرها و روستاها نیز برعهده دارد.

مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز ابراز کرد: افزون بر این صادرات گاز به کشورهای همسایه جنوبی و جنوب شرقی کشور نیز با بهره‌مندی از این خط امان پذیر خواهد شد.

گودرزی، هدف گذاری انتقال گاز از خط هفتم سراسری را پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، صنایع غرب بندرعباس، نیروگاه ایسین، شهرک‌های صنعتی 1 و 2 بندرعباس، نیروگاه‌های کهنوج، ایرانشهر و شهرهای زاهدان و ایرانشهر عنوان کرد.

وی اضافه کرد: انتقال گاز از طریق انشعاب‌های خط هفتم سراسری برای نیروگاه‌های خلیج فارس، توانیر، بخار بندرعباس، مپنا و مولد پارسیان قشم و همچنین نیروگاه شهید کاظمی گل گهر و کرمان نیز از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

به گفته این مسوول، هفت ایستگاه تقویت فشار گاز نیز روی خط لوله هفتم سراسری طراحی شده که در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد.

گودرزی گفت: بیش از 14 میلیارد مترمکعب گاز در سال 96 برای مصارف خانگی و صنعتی انتقال داده شد که افزایش 22 درصدی حجم انتقال گاز نسبت به سال 95 را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: انتقال 85 درصد از حجم گاز برای صنایع و 15 درصد مصارف خانگی را از منطقه صورت می‌گیرد.

منطقه 6 عملیات انتقال گاز، شرکت گاز هرمزگان و شرکت پالایش گاز سرخون و قشم، سه شرکت گازی در استان هرمزگان هستند که از سال 1382 فعالیت خود را در بخش جنوب و جنوب شرق کشور آغاز کرده است.

منطقه 6 از انتقال گازهم اکنون بیش از 3 هزار و 400 کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز را در محدوده استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از استان یزد را بر عهده دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.