کد مطلب: ۵۰۰۱۲۹

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

انحصار خودرو را می‌شکنیم / آمارهای واردات با ارز ۴۲۰۰ تومانی شرم‌آور است

انحصار خودرو را می‌شکنیم / آمارهای واردات با ارز 4200 تومانی شرم‌آور است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که به دنبال شکستن انحصار تولید خودرو هستیم، گفت: اگر می‌خواهیم در کشور خودرو مناسب و با کیفیت داشته باشیم و شرایط تولید به سمتی حرکت کند که خودرو امن داشته باشیم، باید بازار را رقابتی کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا رزم حسینی با بیان این مطلب افزود: پس از نشست‌های متعددی که در دو ماه گذشته با خودروسازان، مصرف کنندگان، شورای رقابت و انجمن‌ها داشته‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که سامان دادن بازار خودرو فقط با شکستن انحصار تولید امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: انحصار دو خودروساز دولتی که سهم بالایی از بازار ایران را دارند، باید شکسته شود.

وزیر صمت تصریح کرد: وزارت صمت و همه اقتصاددانان بر این باورند که برای داشتن خودروی باکیفیت، با قیمت مناسب و ایمن باید بازار رقابتی در داخل ایجاد شود.

آمارهای واردات با ارز 4200 تومانی شرم‌آور است

رزم حسینی ضمن تاکید بر نمودارها و مستندات واردات سال 98 و سال های گذشته اظهار کرد: این آمارها سندی است که ثابت می‌کند که عده ای سود جو بدون در نظر گرفتن منافع کشور و میهن دوستی با توجه به شرایط خاص کشور و تحریم ها چگونه به بیت المال و مردم آسیب رساندند.

وی افزود: با قاطعیت اعلام می‌کنم که اجازه نمی‌دهم این شرایط تکرار شود و دستورات لازم برای جلوگیری از تکرار آن را صادر کرده‌ام .

رزم حسینی با طرح این پرسش که چرا با ارز 4200 تومانی همه یکباره وارد کننده شدند و افزود: این آمارها شرم آورست و هر چند کار دشواری است اما با توجه به توافقنامه ای که با بانک مرکزی داریم با هماهنگی‌های لازم توافقات لازم قطعا اوضاع را سامان خواهیم داد.

وی سپس خطاب به معاونین دستور داد که بصورت قاطع با مسئولیت خودم تمامی قوانین دست و پا گیر مجوزها رو ازبین ببرده و اجازه ندهند هیچ تولید کننده‌ای معطل مجوز شود.

وی درباره تک نرخی شدن نرخ ارز گفت: در مورد تک نرخی شدن ارز موافقم چراکه اعتقاد دارم ارز چند نرخی شدیدا باعث رانت و فشار به مردم بوده است.

وزیر صمت همچنین در این جلسه دستور داد کمیته‌ای توسط تشکل ها ی صنایع غذایی تشکیل شود تا این کمیته بصورت جدی امور را بررسی و راه حل هایی را جهت اجرایی شدن ارائه دهد.

در ادامه این جلسه محسن نقاشی، دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران، سخنان وزیر صمت را تابو شکنی دانست و گفت: هر یکسا عت جلسه با تشکل‌ها برابر با هزار ساعت جلسه با مدیران دولتی است چراکه تولید کنندگان و تشکل ها درد تولید کنندگان را می‌دانند و راه حل‌ها دارند.

وی تاکید کرد: اگر به جای تصمیم گیری‌ها و بخشنامه‌هایی خلق الساعه از قبل با تشکل‌ها مشورت شود، قطعا حاصل بهتری خواهد داشت .

نقاشی از وزیر صمت درخواست کرد بعضی از امور را به تشکل‌ها واگذار کند و در مدت کوتاهی شاهد تاثیرات آن باشد.

وی اظهار کرد: با ارز 4200 تومانی عده ای ثروت‌ها به جیب زدن و متاسفانه خیلی از واحدهای تولیدی نابود و تعطیل شدند. ارز 4200 تومانی جز زیان تولید کننده چیزی نداشته و امروز تک نرخی شدن بهتر از روز دیگر است.

وی با اشاره به هشدار چندماه پیش صنایع غذایی درباره کمبود روغن گفت: چند ماه پیش در مورد کمبود روغن اخطار دادیم متاسفانه توجه‌ای نشد امروز شاهد مشکلات و کمبودهای این ماده غذایی در بازار مصرف هستیم.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینهمه حرف نزنی یه کمم عمل کنید ما زیر پامون علف سبز شد که هم فقط حرف میزنید خدا ذلیلتون کنه ان شاءالله

  • ناشناس

    چرا کسانی که مسبب این همه اسیب به مملکت واقتصاد ایران بود ه اند مجازات نمیشوند واقعا تمام کسانی که ارز راچند قیمتی کردند بشترین ضربه را اقتصاد ایران زدند باعث گرانی و توروم و افزایش قیمت ارز شدند

  • ناشناس

    پرایدی ک ب افغانستان می دادین سه میلیون پانصد ب ما ایرانی ها همین قیمت رو بدین آقای وزیر، یعنی افغانی ها ارزششون از ما ایرانی ها بیشتره…خدا خودش ب داد این ملت مظلوم برسه!!!

  • ناشناس

    بدون شک بازار خودرو بشدت ریزشی است حتی دلال ها هم خرید نمیکنند با توجه به خبر رونمایی از واکسن کرونا ایرانی خرید=۲۰تا ۳۰ میلیون ضرر

  • ناشناس

    تمام این حرفای قشنگ تهش به نفع ما نمیشه .خیالتون راحت.اگه خودرو ارزون بشه به خاطر رکود هست نه مدیریت آقایون.

  • عطیه????

    خودرو ب شدت گران خواهد شد.
    منتظر صف های طولانی خرید باشید
    وعده ما بهمن ماه
    تادیداری دگر
    بدرووود???

    • ناشناس

      نیشت چرا بازه تو همه جا هم کامنت میزاری!دلال زن ندیدیم که دیدیم

    • ناشناس

      پارس tu5 دارم ازم میخری صفره صفر؟ تو گرونی بفروشی سود کنی، کسی نمیخره ازم

  • ا

    اقای وزیر محترم فرمودید چند خودرو ساز غیر دولتی و میخواهید قدرت خودرو سازهای غیر دولتی را بیشتر کنید و انحصار را بشکنید بطور مثال شرکت مدیران خود رو ایا میتواند رقابت کند با ایران خودرو از لحاظ قیمت ؟؟؟؟؟؟؟تیگو 7 990000000 میلون اعلام کرده و یا هاوال و و شما به تهران نگاه نکنید به شهرستانها اگر وقت کردید سری بزنید همش ایران خودر و سایپا ست اکثریت را ببینید منطقی باشید ، شما نظارت بر فروش خودروی دولتی داشته باشید تا خودرو ارزان به عنوان یک کالای سرمایه ای برای سرمایه داران نباشد و به دست مصرف کننده واقعی برسد

  • جوان ایران

    به خدا ظلم تا کی مردم با پول ۱۲۰میلیون پراید .و پول ۳۰۰میلیون پژو باید ماشین خارجی مثل بنز .سانتافه .هیوندا….بخرن….مردم خسته شدن

  • ناشناس

    ببخشیداقای وزیرچطوری انحصارخودرورامیشکنید؟با چی؟باکی؟کی؟کجا؟

  • ناشناس

    خب خدا رو شکر .
    مشکل انحصار خودرو و ارز چند نرخی و….همه حل شد.