کد مطلب: ۱۳۶۴۲۴

مدیرعامل اتحادیه مرغداران:

انحصار علت گرانی ذرت است

انحصار علت گرانی ذرت است

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار کشور علت اصلی گرانی ذرت را قیمت‌گذاری برخی انحصارگران دانست و گفت: نرخ بالای غیر عادی ذرت روند کاهشی به خود گرفته است و به زودی متعادل می‌شود.

رضا ترکاشوند افزود: در هشت روز گذشته به یک باره قیمت ذرت 30 درصد افزایش یافت؛ به طوری که نرخ ذرت اوکراین از 6 هزار و 200 ریال به هشت هزار و 500 ریال و ذرت برزیلی از هفت هزار و 500 ریال به 9 هزار و 300 ریال رسید.

ترکاشوند ادامه داد: در این مدت قیمت جهانی این محصول تغییری نکرد و هیچ یک از مولفه‌های تولید یا قیمت‌گذاری داخل کشور نیز افزایش نیافت.

وی اضافه کرد: اتحادیه با پیگیری و نامه‌نگاری با وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را پیگیری کرد و مشخص شد علت گرانی این محصول برخورد انحصاری برخی واردکنندگان و قیمت‌گذاری بدون برنامه‌ریزی بود.

تخصیص سهمیه 60 هزار تنی ذرت به مرغداران از سوی شرکت پشتیبانی امور دام کشور

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار کشور گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور با هماهنگی‌های صورت گرفته و تخصیص سهمیه 60 هزار تنی ذرت به مرغداران تخم‌گذار و گوشتی توانست گرانی را شکسته و باعث کاهش روند نرخ این محصول شود.

ترکاشوند اضافه کرد: امروز قیمت این محصول حدود یک هزار ریال کم شد و این روند کاهشی ادامه می‌یابد.

وی گفت: طبق برنامه وزارت جهاد کشاروزی، شرکت پشتیبانی امور دام موظف است تا زمان تنظیم بازار این محصول و تعادل قیمت‌ها، سهمیه عرضه ذرت با نرخ مصوب دولتی را ادامه دهد.

به گفته این مسئول صنفی، صنعت طیور کشور سالیانه به هشت میلیون و 500 هزار تن ذرت و کنجاله سویا نیاز دارد که 65 درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود.

در دولت یازدهم قیمت ذرت در دامنه هفت هزار تا هشت هزار ریال و نرخ کنجاله سویا به طور متوسط 12 هزار و 500 تا 15 هزار ریال تثبیت شد.

این محصول در این سال‌ها تغییر قیمتی چندانی نداشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار