کد مطلب: ۳۲۲۱۸۰

گفتگوی تجارت‌نیوز با دبیر انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو :

احتمال انصراف از خودروهای پیش‌فروش جدی‌تر شد/ توقف تولید برخی خودروها ادامه دارد

احتمال انصراف از خودروهای پیش‌فروش جدی‌تر شد/ توقف تولید برخی خودروها ادامه دارد

دبیر انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو می‌گوید: کسانی که برای ثبت نام خودرو اقدام کرده‌اند افراد مصرف‌کننده نبودند بنابراین چنانچه ببینند فروش خودروهای جایگزین شده سود زیادی در بازار آزاد ندارد، ممکن است که از خرید خودروها انصراف دهند.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، بدعهدی‌های خودروسازان این بار جنبه اجرایی گرفت. یکی از شرکت‌های خودروسازی در بخشنامه‌ای اعلام کرده که «مشتریانی که ساندرو و تندر90 ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند محصولات خانواده پراید یا تیبا را به‌جای خودروی ثبت‌نامی خود از شرکت تحویل بگیرند.» آخرین تغییرات در تحویل خودروهای پیش فروش موجی از نااطمینانی‌ها را برای فعالان این بازار ایجاد کرد. در حالی که برخی فعالان بازار خودرو هدف از این اقدام شرکت خودروسازی را تعلیق فعالیت‌های رنو در ایران می‌پندارند، اما عده‌ای می‌گویند ممکن است موج افزایش گرانی خودروها باعث شده باشد که خودروسازان خودروهای درخواستی مردم را دپو نگه دارند تا در بازه زمانی مشخصی به بازار عرضه کنند.

در همین حال، دبیر انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است با جایگزین کردن خودروهای رنوهای تولیدی از سوی یکی از شرکت‌های خودروسازی برخی افراد انصراف دهند؟ به تجارت‌نیوز گفت: کسانی که برای ثبت نام خودرو اقدام کرده‌اند افراد مصرف‌کننده نبودند بنابراین چنانچه ببینند فروش خودروهای جایگزین شده سودی زیادی در بازار آزاد ندارد، ممکن است که از خرید خودروها انصراف دهند.

محمدرضا نجفی‌منش افزود: فعالیت رنو در ایران به دلیل تحریم‌های نابرابر علیه ایران به حالت تعلیق درآمده، جایگزین کردن خودروها موضوعی نیست که خودروسازان ایرانی با میل و خواسته خود بخواهند شرایط را برای مردم تحمیل کنند، امیدواریم این تحریم‌ها هر چه زودتر جمع شود و ما بتوانیم به ادامه فعالیت‌های خود باز گردیم.

او اظهار کرد:با ادامه این شرایط تولید خودروهایی که قطعات آنها داخلی‌سازی نشده است، متوقف خواهند شد.محصولات رنو نیز جز آن دسته خودروهایی هستند که قطعات آنها از کشورهای خارجی تامین می‌شد. بنابراین ادامه فعالیت‌ها برای این دست از خودروها در بازار ایران با کندی حرکت خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.