کد مطلب: ۵۶۰۹۶۴

انفجار مرگبار در خط لوله انتقال نفت/ دستور ویژه وزیر برای بررسی حادثه

انفجار مرگبار در خط لوله انتقال نفت/ دستور ویژه وزیر برای بررسی حادثه

در پی وقوع انفجار در خط لوله ۲۰اینچ انتقال نفت چشمه‌خوش به اهواز حین انجام عملیات پیگ‌رانی، چند نفر از کارکنان بخش عملیاتی حاضر در محل وقوع انفجار، کشته یا مصدوم شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعدازظهر روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۵ تیر) در زمان آغاز عملیات تعمیرات اساسی خط لوله ۲۰اینچ انتقال نفت چشمه‌خوش به اهواز، انفجاری به وقوع پیوست که بر اثر آن سه نفر از همکاران این شرکت جان خود را از دست دادند و چهار نفر مصدوم شدند.

طبق اعلام شرکت نفت مناطق مرکزی، آتش‌سوزی پس از انفجار مهار و ایمن‌سازی محل حادثه انجام شده است و گروه‌های امدادی برای کمک به مصدومان در منطقه حاضر شدند و گروه‌های پشتیبانی دیگر نیز به محل حادثه اعزام شدند.

مصدومان این حادثه نیز بلافاصله برای مداوا به شهرستان شوش منتقل شده‌اند. گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که انفجار لانچر در حین عملیات توپک‌رانی دلیل حادثه بوده است.

در پی وقوع این حادثه، وزیر نفت در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خواستار بررسی علل وقوع حادثه و انجام اقدام‌های فوری برای رسیدگی به دیگر آسیب‌دیدگان شد.

متن نامه بیژن زنگنه خطاب به مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به‌شرح زیر است:

«با سلام، بنا بر اطلاع واصله، در حین انجام عملیات تعمیرات در تأسیسات چشمه‌خوش، حادثه‌ای رخ داده که منجر به فوت سه تن از همکاران و زخمی شدن عده‌ای دیگر شده است. ضمن تسلیت درگذشت همکاران گرامی به خانواده‌های محترم ایشان و همکارانشان، لازم است دستور فرمایید اقدامات زیر به انجام برسد:

۱) بهداشت و درمان صنعت نفت به وضع حال افراد زخمی به‌فوریت و با جدیت تمام رسیدگی نماید و از هر اقدامی برای بهبود آنها دریغ نشود.

۲) مسئولان نفت مناطق مرکزی نسبت به ابلاغ پیام تسلیت و دلجویی اینجانب به خانواده‌های سه تن همکار عزیز درگذشته اقدام نمایند و از هر اقدامی نیز برای کاهش آلام ایشان دریغ نورزند.

۳) همین امشب و به‌فوریت روابط عمومی شرکت ملی نفت یا شرکت نفت مناطق مرکزی این حادثه و ابعاد آن را به‌روشنی و با سادگی برای عموم توضیح دهند.

۴) به‌منظور بررسی علل حادثه، گروهی از HSE شرکت ملی نفت ایران به‌همراه افرادی از HSE وزارت نفت به منطقه اعزام شوند تا بررسی لازم را صورت داده و نتیجه را گزارش کنند.»

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا رحمت کند زحمتکشان وکارکنان شرکت نفت