کد مطلب: ۶۵۹۶۶۵

ماجرای انفجار در پارچین تهران چیست؟

ماجرای انفجار در پارچین تهران چیست؟

دیروز در منطقه پارچین تهران حادثه صنعتی رخ داده که منجر به جان باختن یک فرد و مجروحیت فرد دیگری شده است. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایرنا روز گذشته از بروز یک حادثه در منطقه پارچین تهران خبر داد. این رسانه دولتی به نقل از یک منبع آگاه از بروز حادثه صنعتی در یکی از کارخانجات منطقه پارچین خبر داده است.

آنگونه که این منبع آگاه اعلام کرده است عصر دیروز حادثه صنعتی در یکی از کارخانجات منطقه پارچین روی داده که بر اثر این حادثه یک نفر جان خود را از دست داده و یک نفر دیگر بدلیل جراحت راهی بیمارستان شده است.

هیچ اطلاعات بیشتری درباره جزئیات این حادثه و یا علت وقوع آن منتشر نشده است.

به گزارش ایسنا پارچین شهرکی در شمال شرقی تهران است که بخشی از تاسیسات هسته‌ای ایران در آن قرار دارد.

انفجار مخزن گاز در سال ۹۹

اما سال ۹۹ هم گزارش دیگری از وقوع یک حادثه در منطقه پارچین منتشر شد. فارس در آن تاریخ گزارش داده بود که در دقایق اولیه نیمه‌شب جمعه ۶ تیرماه، تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از مشاهده نور نارنجی‌رنگ در مناطق شرقی تهران خبر دادند. در ویدیوهای ارسالی مخاطبان این نور به مدت چند ثانیه مشاهده می‌شود.

نورنیوز همان زمان اعلام کرد که حادثه رخ داده در منطقه پارچین مربوط به انفجار یک مخزن گاز صنعتی در حاشیه یکی از مراکز وزارت دفاع است و هیچ ارتباطی به تاسیسات نظامی واقع در منطقه فوق ندارد.

اما منطقه پارچین کجاست؟

پیشتر، خبرگزاری ایسنا، در معرفی منطقه پارچین نوشت: پارچین نام شهرک و منطقه‌ای است در جنوب شرقی شهر تهران که در شمال شرقی شهرستان پاکدشت قرار دارد. بخشی از تأسیسات هسته‌ای ایران در این شهرک قرار دارد. کارخانه‌های صنایع دفاع در پارچین از سال ۱۳۱۱ فعالیت داشته‌اند و امروزه حدود ۵۰۰ واحد مسکونی سازمانی و همچنین شهرک‌های اقماری دارد. بزرگراه پارچین که از شمال شرقی تهران آغاز می‌شود، از منطقه پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار می‌گذرد.

تمرکز صنایع مهم دفاعی کشور در این مجموعه به همراه نگهداری ذخایر موشکی و دیگر مهمات متعارف، این سایت را به یکی از تاسیسات قابل توجه دفاعی تبدیل کرده و غربی‌ها نیز آن را جزء تاسیسات راهبردی نظامی تلقی می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    رعد و برق بوده. بنده با چشم خودم اصابت رعد و برق رو در هوای آفتابی دیدم

  • خادم المؤمنین

    سلام همیشه از خدا امنیت کشور ایران را خواستار بوده ام …لازم به توضیح است با توجه به اینکه بنده از افراد تخریبچی در دوران دفاع مقدس بوده ام .وبا گذراندن دوره تخصصی انفجارات….ودیگر تخصص های کارشناسی موادناریه…وکارشناسی تشخیص تخریب ناشی از انفجارات مواد ناریه درصورت نیاز کشور با تمام توان…آمادگی خود را جهت خدمتگزاری اعلام میدارم…(خادم المؤمنین)

  • خادم المؤمنین

    سلام وقت بخیر ..مراکز نظامی بدلیل حساسیت خاصی که کار با مواد ناریه دارد .ممکن است متخصص ها .جهت تست انفجاری هم داشته باشند …یا باکم وزیادشدن موادناریه پایه اتفاق بیفتد که امریست عادی …یا اینکه دشمنی در کار باشد .که نیاز به کارشناسی دارد……‌. ارادتمند( خادم المؤمنین)