خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۲۴۵۹

انقلابی که بلاک‌چین در چند سال اخیر بین رمز ارزها به وجود آورده تا کجا ادامه خواهد داشت؟

انقلابی که بلاک‌چین در چند سال اخیر بین رمز ارزها به وجود آورده تا کجا ادامه خواهد داشت؟

بلاک‌چین یک فناوری جدید است که امکان ثبت اطلاعات به صورت دائمی و بدون امکان تغییر را برایمان فراهم می‌کند. این فناوری در حقیقت نوعی دیتابیس است که روی یک یا چند سرور مشخص قرار ندارد، بلکه روی تمام کامپیوترهایی که به شبکه متصل می‌شوند، توزیع شده است.

نگاهی دقیق‌تر به محیط پیرامون خود بیاندازید، تکنولوژی بر روی کوچک‌ترین تصمیم‌ها و انتخاب‌های زندگی ما نیز تاثیر بسزایی گذاشته است. تصور دنیای بدون اینترنت و دستگاه‌های هوشمند برایمان بسیار سخت شده است، جهان پس از کرونا این را بیشتر از پیش یادآور ما شد که تکنولوژی و ارتباطات هوشمند به یک نیاز اساسی انسان‌ها تبدیل شده است. و با سرعتی فوق‌العاده در حال پیشروی کردن است.

جهان امروز بدون استفاده از فناوری و تکنولوژی چهره‌ی متفاوتی داشت. هرچند که تکنولوژی منتقدان سرسخت خودش را دارد ولی دیگر کم‌تر کسی تأثیر فناوری بر جهان امروز را انکار می‌کند. فناوری مهم‌ترین عامل در تغییر چهره دنیای معاصر است. مردم در همه جای این جهان متوجه شده‌اند که اگر بخواهند سرآمد باشند چاره‌ای ندارند جز این‌که فناوری را جدی بگیرند و خود را با آن هم‌سو کنند.
«بلاک‌چین» یکی از انقلابی‌ترین و مهم‌ترین روندهای فناوری در سال‌های اخیر به شمار می‌آید. همانند دنیای رمزارز‌ها که بر روی این بستر کار می‌کند. برای سرمایه‌گذاری در بازارهای دیجیتال، حتما باید در این حوزه دوره‌های آموزشی ارزهای دیجیتال بگذارنید. بازارهای ارز دیجیتال نیازمند دانش و آگاهی تخصصی است.

در ادامه با این فناوری مهم و اساسی دنیای دیجیتال که در آینده‌ی زندگی ما تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت به صورت ساده و خلاصه آشنا می‌شوید.

بلاک‌چین چگونه می‌تواند در زندگی ما تاثیر بگذارد؟

تکنولوژی بلاک‌چین یا زنجیره بلوک، یکی از ابزارهای مهم و اساسی برای اقتصاد هوشمند (یا به عبارت دیگر، اقتصاد دیجیتال) به‌شمار می‌آید. افزایش امنیت، مکانیسم‌های خلاقانه اعتمادساز، حذف واسطه‌ها، افزایش سرعت، کاهش هزینه‌ها، امکان ایجاد کسب‌وکارهای جدید و دستیابی به افق‌های جدید از ویژگی‌ها و در حقیقت قدرت تکنولوژی بلاک‌چین است.

ما برای انجام یک تراکنش مالی از یک واسطه‌ای نظیر بانک استفاده می‌کنیم. اما بلاک‌چین این امکان را به خریداران و فروشندگان (ارسال‌کنندگان و دریافت‌کنندگان پول مجازی) می‌دهد که به صورت مستقیم با هم در ارتباط باشند و نیاز به یک شخص ثالث به عنوان واسطه از بین ببرد. اگر برای ورود به این بازار علاقمند هستید از اساتید و مشاوران متخصص در این زمینه کمک بگیرید، علی ربیعی یکی از افراد موفق در این حوزه است که شما می‌توانید برای مشاوره و بهره‌مندی از اطلاعات رمزارزهای دیجیتال به سایت آکادمی مراجعه کنید.

سایت علی ربیعی

بلاک‌چین از رمزنگاری به منظور ایجاد امنیت در تبادلات و خرید و فروش ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کند. بر خلاف سیستم‌های بانکی که دارای یک موقعیت مشخص و در اصطلاح «متمرکز» عمل می‌کنند، مرکزداده‌ای که بلاک‌چین‌ها در آن قرار دارند کاملا «غیرمتمرکز» بوده و در سراسر جهان پخش هستند. محل نگهداری بلاک‌چین‌ها را به اصطلاح «دفتر کل توزیع شده» می‌نامند. این دفتر کل برای همه اعضای شبکه و با جزئیات در دسترس است و حتی حساب کتاب‌ها برای همه به‌ صورت شفاف و دقیق وجود دارد. این شبکه در واقع زنجیره‌ای از رایانه‌هایی است که درستیِ تراکنش‌های صورت گرفته بین شما و طرف مقابل را تایید می‌کنند و پس از تایید، آن را نیز به بلاک‌چین اضافه می‌کنند.

ساختار بلاک‌چین به زبان ساده

هر یک از بلوک‌های موجود در بلاک چین از قسمت های دیجیتالی اطلاعات که شامل سه قسمت می‌باشد تشکیل شده است:

۱- اطلاعات مربوط به تراکنش های شما، به عنوان مثال تاریخ، زمان و مبلغ آخرین خرید رمزارز شما.

۲- اطلاعات شرکت کنندگان در معاملات: استفاده از امضای دیجیتال به جای نام واقعی شما، خرید شما بدون هیچ گونه اطلاعات شناسایی با استفاده از یک "امضای دیجیتال" منحصر به فرد و یکتا ثبت می شود.

۳- هر بلوک اطلاعات متمایزی با دیگر بلوک ها دارد: همانطور که هریک از ما اثر انگشت داریم تا بتوانیم از یکدیگر متمایز شویم، هر بلوک کد منحصر به فردی به نام "هَش" (hash) را ذخیره می کند که به ما این امکان را می دهد تا آن را از هر بلوک دیگر تشخیص دهیم. به این ترتیب بلوک‌های مربوط به دو معامله با جزئیات یکسان، به دلیل کدهای منحصر به فرد آن‌ها، از هم قابل تفکیک هستند.
دروه‌های ارز دیجیتال علی ربیعی

چرا بلاک‌چین اهمیت دارد؟

  • فناوری بلاک‌چین و کاربردهایش بی‌نظیر و نامحدود است تقریبا می‌تواند در هر چیزی که تراکنش‌پذیر باشد از جمله نقل و انتقال پول، کالا یا املاک کاربرد داشته باشد.
  • بلاک‌چین بزرگترین مانع کلاهبردارن است، ‌چرا که هر نوع معامله صورت گرفته با تمام جزییات آن در دفتر کل ثبت شده و همه طرفین معامله می‌توانند به این جزییات دسترسی داشته باشند.

جمع‌بندی:

بلاک‌چین یک فناوری جدید است که امکان ثبت اطلاعات به صورت دائمی و بدون امکان تغییر را برایمان فراهم می‌کند. این فناوری در حقیقت نوعی دیتابیس است که روی یک یا چند سرور مشخص قرار ندارد، بلکه روی تمام کامپیوترهایی که به شبکه متصل می‌شوند، توزیع شده است. به دلیل بهره بردن از رمزنگاری و ثبت آن در همه کامپیوترهای شبکه، سوابق ثبت‌شده قابل هک یا حذف نیستند. از این سیستم انقلابی برای هر سیستمی که لازم باشد نیاز به اعتماد به واسطه‌ها و افراد شخص ثالث کاهش یابد، می‌توان بهره برد. بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال مهم‌ترین دستاورد این تکنولوژی بوده است که برای سرمایه‌گذاری در بازار‌های دیجیتال دانستن ساز و کار این تکنولوژی ضروری است. شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش ارزهای دیجیتال در سایت آکادمی علی ربیعی از افراد موفق و پیشرو در زمینه آموزش مالی و سرمایه‌گذاری اطلاعات و دانش خود را این زمینه‌ افزایش داده و به سرمایه‌گذاری و کسب درآمد در بازارهای مالی بپردازید.

*تجارت‌نیوز مسئولیتی در برابر صحت مطالب تبلیغاتی ندارد و راستی‌آزمایی محتوای تبلیغ بر عهده مخاطب می‌باشد*

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.