کد مطلب: ۲۵۳۹۷۹

اهدای بیش از ۲۵ هزار جلد کتاب طی سال گذشته

اهدای بیش از 25 هزار جلد کتاب طی سال گذشته

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، از اهدای بیش از 25 هزار جلد کتاب توسط این اداره‌ کل، طی سال گذشته خبر داد.

فیروز فاضلی، با بیان اینکه کتاب ، یکی از مهمترین ابزارهای اصلی در مقوله فرهنگ است، گفت: با کاربردی کردن فرهنگ مطالعه در جامعه می‌توان شاهد افزایش شور و نشاط بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اظهار کرد: بر همین اساس، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در راستای گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه، تعداد 25 هزار و 578 جلد کتاب را طی سال 96 در بین علاقمندان به کتاب و کتابخوانی توزیع کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: این کتاب‌ها به برخی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری، موسسات فرهنگی و قرآنی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، مدارس، مساجد، پایگاه‌های مقاومت و ادارات استان اهدا شد.

فاضلی،نیازسنجی جامعه برای مطالعه را مهم دانست و افزود: تا نیازی نباشد،مطالعه معنا پیدا نمی‌کند و احساس نیاز در جامعه هدف جوانان و نوجوانان برای مطالعه حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: طی سال گذشته، 808 عنوان کتاب با شمارگان یک میلیون و 325 هزار و 150 نسخه در گیلان منتشر شد که 182 عنوان کتاب با شمارگان 509 هزار و 200 نسخه، به حوزه کودک و نوجوان اختصاص داشته است.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: 171 ناشر در گیلان مجوز فعالیت دارند که از این تعداد، دفتر فعالیت 135 ناشر در مرکز استان است؛ همچنین در سال گذشته، 44 ناشر استان فعال بودند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.