کد مطلب: ۶۰۷۸۸۴

«اهرم» پذیره‌نویسی می‌شود

«اهرم» پذیره‌نویسی می‌شود

صندوق سهامی اهرمی کاریزما به عنوان اولین صندوق سرمایه‌گذاری اهرمی در ایران مجوز پذیره‌نویسی خود را از بورس تهران دریافت کرد.

صندوق سهامی اهرمی کاریزما به عنوان اولین صندوق سرمایه‌گذاری اهرمی در ایران مجوز پذیره‌نویسی خود را از بورس تهران دریافت کرد. این صندوق در روز دوشنبه ۲۹ آذر ماه پذیره‌نویسی خواهد شد. صندوق سهامی اهرمی کاریزما که روز یکشنبه ۲۱ آذر با حضور مدیرعامل شرکت بورس تهران رونمایی و به اهالی بازار سرمایه معرفی شد، با پشت سر گذاشتن فرایندها و کسب مجوزات لازم، آماده پذیره‌نویسی است.

عزت‌الله طیبی، مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما در خصوص پذیره‌نویسی صندوق اهرمی کاریزما توضیح داد: پذیره‌نویسی واحدهای ممتاز نوع دوم این صندوق در قالب یک صندوق قابل معامله با نماد "اهرم" روز دوشنبه ۲۹ آذر ماه انجام خواهد شد. سرمایه ابتدایی صندوق ۵۰۰ میلیارد تومان است که به ۵۰۰ میلیون واحد تقسیم شده، تعداد ۱۰ میلیون واحد ممتاز نوع اول در اختیار مدیران صندوق و ۴۹۰ میلیون واحد ممتاز نوع دوم در روز پذیره‌نویسی در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

طیبی با اشاره به سقف خرید افراد در این پذیره‌نویسی گفت: «در این پذیره‌نویسی محدودیتی در میزان خرید واحدهای این صندوق برای افراد حقیقی و حقوقی وجود ندارد و همچنین قیمت هر واحد نیز معادل ارزش اسمی یعنی ۱۰۰۰۰ ریال خواهد بود. پذیره‌نویسی نماد "اهرم" از طریق کلیه کارگزاری‌های عضو بورس تهران صورت خواهد گرفت و کلیه افراد دارای کد بورسی می‌توانند روز دوشنبه ۲۹ آذر ماه از طریق سامانه‌های آنلاین خود در این پذیره‌نویسی شرکت کنند.»

مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما همچنین به میزان اهرم این صندوق اشاره کرد و گفت:« در شرایط باثبات ۵۰ تا ۲۰۰ درصد و در شرایط خاص می‌تواند اهرم بیشتری نیز از این صندوق گرفت.این صندوق از ترکیب دو صندوق سرمایه‌گذاری در سهام و صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت تشکیل شده است. سرمایه صندوق متغیر و در ابتدا ۵۰۰ میلیارد تومان است و با همین میزان نیز پذیره‌نویسی و پس از آن نیز امکان افزایش سقف صندوق وجود دارد. امکان سرمایه‌گذاری همزمان برای سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز و ریسک پذیر وجود دارد. کاریزما که پیش از این با مدیریت بزرگ‌ترین صندوق قابل معامله بورس با نام "کمند" و همچنین نخستین صندوق قابل معامله سهامی بازار با نماد "کاریس" بین اهالی بازار سرمایه جایگاه مناسب خود را به دست آورده، این بار با خلق یک ابزار جدید، امکان استفاده از اهرم را برای اولین بار در سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس فراهم کرده است.

طیبی در پایان با اشاره به مدیریت صندوق‌های مشترک کاریزما و صندوق قابل معامله سپهر کاریزما با نماد کاریس توسط شرکت سبدگردان کاریزما و مقایسه این صندوق‌ها در بازه‌های مختلف با شاخص کل بورس که نشانگر بازدهی بالاتر این صندوق‌ها بوده است، به علاقمندان به سرمایه‌گذاری در صندوق اهرمی کاریزما این اطمینان را داد که مدیریت صندوق اهرمی نیز توسط تیمی از افراد حرفه‌ای انجام خواهد شد و کاریزما تمام تلاش خود را برای خلق بالاترین بازدهی برای سرمایه‌گذاران انجام خواهد داد.

او همچنین اعلام کرد:این صندوق برای سرمایه‌گذارانی که همیشه متقاضی اخذ اعتبار از کارگزاری و یا وام بانکی برای خرید سهام هستند مناسب بوده و با خرید این ابزار دیگر نیازی به طی کردن پروسه سخت اخذ اعتبار و تسهیلات نخواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.