کد مطلب: ۲۰۳۳۵۴

اهر زمینه ایجاد واحد قطعه‌سازی خودرو را دارد

اهر زمینه ایجاد واحد قطعه‌سازی خودرو را دارد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زمینه‌های ایجاد واحدهای قطعه‌سازی خودرو در شهرستان اهر وجود دارد.

رضا رحمانی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان اهر، تولید پوشاک و بسته‌بندی تولیدات را جزو اولویت‌های اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: هر واحد تولیدی که با بانک‌های عامل مشکلاتی دارند بنده حاضر هستم به همراه مدیران واحدها برای حل مشکلات به بانک‌ها برویم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه زمینه‌های ایجاد واحدهای قطعه‌سازی خودرو در شهرستان اهر وجود دارد، افزود: بهترین قطعه‌سازان خودرو در استان آذربایجان شرقی تبریزی و اهری هستند.

وی از پرداخت تسهیلات خارج از نوبت به واحدهای تولیدی مشکل‌دار از منابع صندوق توسعه ملی خبر داد.

رحمانی گفت: اگر کسی قصد ورود به عرصه تولید و اشتغال را دارد می‌تواند از تسهیلات توسعه و اشتغال روستایی و عشایری بهره‌مند شوند؛ به شرطی که واحدهای تولیدی خود را به سمت مناطق روستایی و عشایری سوق دهد.

وی اضافه کرد: به لحاظ اینکه شهرستان اهر دچار محرومیت شده و هدف ما محرویت زدایی است در این راستا از سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذار در این شهرستان را داشته باشند حمایت می‌کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه طبق قانون بانک‌ها مکلف‌اند تا سند زمین و یا ماشین آلات واحد تولیدی را به عنوان ضامن قبول کنند، گفت: اگر بانک‌ها غیر از این عمل کنند در واقع تخلف کرده‌اند و مانع تراشی بانک‌ها از این سو را نمی‌توانیم قبول کنیم.

وی تاکید کرد: حداکثر مساعدت و شرایط لازم را به عنوان مشوق برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی اهر، هریس و بیلوردی را دارند اعمال می‌کنیم به‌طوری که سعی داریم تا شرایط به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران مشتاق به سرمایه‌گذاری در اهر و هریس شوند مثلا در شهرک صنعتی بعثت ۴۰۰ سرمایه‌گذار منتظر هستند تا در این شهرک سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.