کد مطلب: ۲۴۷۰۵۱

اولویت دولت بلغارستان گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران است

اولویت دولت بلغارستان گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران است

وزیر اقتصاد بلغارستان گفت: من به شما این اطمینان را می‌دهم که دولت بلغارستان به همکاری دیرینه خود با ایران ادامه خواهد داد.

در همایش تجاری ایران و بلغارستان که صبح امروز در اتاق بازرگانی ایران با حضور وزیر اقتصاد و دارایی بلغارستان و ریاست اتاق بازرگانی ایران برگزار شد آخرین روند همکاری‌های تجاری دو کشور تشریح شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امیل کارانیکولوف با ابراز خرسندی از سفر خود به ایران گفت: امیدوارم رویداد امروز و ملاقات‌های کاری که تا به الان صورت گرفته منجر به شروع طرح‌های مختلف اقتصادی شود من به میزبانان ایرانی خود این اطمینان را می‌دهم که اولویت دولت بلغارستان گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران است همانطور که شرکت‌ها و بازرگانان بلغاری نیز این اشتیاق را دارند و امیدوارم این همایش بتواند به آنها کمک کند.

وی ادامه داد: به شرکت‌های بلغاری توصیه می‌کنم تا از این فرصت استفاده کنند و به گسترش همکاری‌های خود و همتایان ایرانی ادامه دهند. آن‌ها باید از بازار 80 میلیون نفری ایران استفاده کنند. من معتقدم توافقات جدید که طی این سفر صورت گرفته باعث گسترش و تعمیق روابط دو کشور خواهد شد.

وزیر اقتصاد بلغارستان با اشاره به روابط و حجم تجارت دو کشور در سال‌های اخیر گفت: حجم تجاری ما در سال 2017، 117.4 میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن چهار درصد افزایش داشته. واردات و صادرات دو کشور نیز 58 میلیون دلار بوده است.

وی همچنین گفت: بلغارستان در سال 2016 رشد اقتصادی 3.9 درصد و در سال 2017، 3.7 درصد را تجربه کرده ضمن آنکه ما پایین‌ترین هزینه‌های مالیاتی را در اروپا داریم.

وی در پایان با اشاره به حضور اعضای اتاق بازرگانی مشترک ایران و بلغارستان در این جلسه گفت: من به شما این اطمینان را می‌دهم که دولت بلغارستان و همکاری دیرینه خود با ایران ادامه خواهد داد و از فعالان در این حوزه به طور کامل حمایت می‌کند.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.