خبر مهم:

کد مطلب: ۳۱۴۳۹۴

یک عضو کمیسیون عمران مجلس پاسخ داد:

اولویت‌های مجلس برای انتخاب وزیر راه چیست؟

اولویت‌های مجلس برای انتخاب وزیر راه چیست؟

یک عضو کمیسیون عمران مجلس پاسخ داد که اولویت‌های مجلس شورای اسلامی برای انتخاب وزیر راه چیست؟ پس از پذیرش استعفای عباس آخوندی، حسن روحانی، رئیس جمهور، محمد اسلامی را به عنوان وزیر پیشنهادی راه معرفی کرد.

روز گذشته عباس آخوندی با انتشار نامه‌ای، استعفای خود از سمت وزیر راه‌و‌شهرسازی را اعلام کرد. ساعاتی پس از انتشار این نامه خبر از معرفی محمد اسلامی برای تصدی این وزارتخانه رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قرار است نمایندگان یکشنبه هفته بعد در مورد محمد اسلامی، فرهاد دژپسند و رضا رحمانی تصمیم‌گیری کنند. سید حسین افضلی، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز، اعتقاد دارد فردی باید تصدی این وزارتخانه را بر عهده بگیرد که تعامل خوبی با بخش خصوصی داشته باشد.

وی در مورد نظر کمیسیون عمران مجلس در خصوص محمد اسلامی می‌گوید: امروز در جلسه کمیسیون عمران مجلس رزومه و سوابق ایشان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

افضلی در پاسخ به این سوال که اولویت‌های کمیسیون عمران برای انتخاب وزیر راه چیست؟ می‌گوید: در شرایط فعلی این وزارتخانه نیازمند کسی است که از وزارتخانه و مشکلات موجود در آن شناخت کامل داشته باشد. مهم‌تر آنکه کسی باشد که بتواند با بخش خصوصی تعامل زیادی برقرار کند.

وی ادامه می‌دهد: در شرایط کنونی این وزارتخانه نیازمند همکاری بخش خصوصی در زمینه جذب سرمایه و تخصص است. واقعیت آن است که وزارت راه‌و‌شهرسازی در شرایط حال حاضر به تنهایی قادر نیست که فعالیت‌ها و پروژه‌های خود را ادامه دهد. بنابراین به نظرم مهم‌ترین کاری که وزیر جدید باید انجام دهد، این است که بتواند همکاری بخش خصوصی را جذب کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص تامین مسکن اقشار آسیب‌پذیر می‌گوید: در این زمینه در چند سال اخیر، ایده‌های مختلفی از جمله مسکن مهر و مسکن اجتماعی از طرف وزارت راه پیگیری شد. به نظرم پرونده مسکن مهر باید به دور از جنجال‌ها پیگیری و تمام شود. مسکن اجتماعی نیز صرفا در حد صحبت بود و پارامترهای مربتط با این ایده سرانجام مشخص نشد.

وی تصریح می‌کند: از طرفی بخش مسکن همواره تحت شعاع بخش راه قرار گرفته است. مسائل مالی مربوط به بخش مسکن چه به لحاظ کمی و چه کیفی کاملا با بخش راه متفاوت است. بنابراین باید فردی وزیر شود که این وجه تمایز را به خوبی درک کند و متناسب با آن برنامه داشته باشد. اکنون کشور ما در بخش مسکن عقب است که بدون یک برنامه عملیاتی و اجرایی امکان ساماندهی نیست. به طور کل مشکلاتی که چه در بخش مسکن و چه در بخش راه وجود دارد، بدون یک اراده جهادی قابل جمع کردن نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.