کد مطلب: ۳۶۰۴۶۰

اولين مقصد مهاجران تهرانی کجاست؟

اولين مقصد مهاجران تهرانی کجاست؟

استان البرز با حدود ٥١ هزار نفر و استان كهيگيلويه و بويراحمد با حدود ٢ هزار نفر، به ترتيب بيشترين و كمترين سهم مهاجرفرستی به استان تهران را از آبان ماه ١٣٩٠ تا آبان ماه ١٣٩٥ داشته است.

استان البرز با حدود ٥١ هزار نفر و استان كهگيلويه و بويراحمد با حدود ٢ هزار نفر، به ترتيب بيشترين و كمترين سهم مهاجرفرستی به استان تهران را از آبان ماه ١٣٩٠ تا آبان ماه ١٣٩٥ داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس اينفوگرافيک «بررسی وضعيت مهاجرت استان تهران» كه با توجه به نتايج سرشماری عمومی نفوس و مسكن ١٣٩٥ تهيه شده است، حدود‌ ٥١٧ هزار نفر از آبان ماه سال ١٣٩٠ تا آبان ماه ١٣٩٥ به استان تهران مهاجرت و در همين دوره زمانی نيز حدود ٣٥١ هزار نفر از استان تهران مهاجرت كرده‌اند.

در این اینفوگرافیک، نمودار سهم استان‌ها در مهاجرفرستی به تهران و مهاجرپذيری از تهران نيز به تصوير كشيده شده است. بر اساس اين نمودار،‌ استان البرز، با حدود ٥١ هزار نفر و استان كهيگيلويه و بوير احمد با حدود ٢ هزار نفر، به ترتيب بيشترين و كمترين سهم مهاجرفرستی به استان تهران را در بازه زمانی فوق داشته است.

همچنين استان البرز با حدود ٨٩ هزار نفر و استان‌ها چهار محال و بختياری و كهگيلويه و بويراحمد با حدود ١ هزار نفر به ترتيب بيشترين وكمترين سهم مهاجرپذيری از استان تهران را داشته‌اند.

قابل ذكر است براساس اين اينفوگرافيک، استان‌های تهران،‌ البرز، اصفهان، خراسان رضوی و گيلان دارای بيشترين سهم مهاجرپذيری و استان‌های تهران،‌ خوزستان، خراسان رضوی، البرز و اصفهان بيشترين سهم مهاجرفرستی در كشور را از آبان ماه سال١٣٩٠ تا آبان ماه ١٣٩٥ داشته‌اند.

mohajerat2

منبع: مرکز آمار ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.