کد مطلب: ۵۰۰۸۵۰

اولین بارش گسترده برف زمستانی کشور در راه است

اولین بارش گسترده برف زمستانی کشور در راه است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی گفت: سامانه بارشی از اواخر روز سه‌شنبه از شمال غرب وارد کشور می‌شود و برخی استان‌ها درگیر بارش برف و باران خواهند شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی در خصوص پیش‌بینی کاهش دما و بارش برف و باران طی چند روز آینده تصریح کرد: سامانه بارشی جدیدی از اواخر روز سه‌شنبه وارد کشور می شود که با نفوذ هوای سرد همراه است و همه استان‌های شمال غرب و غرب مثل آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، زنجان، همدان، قزوین و حتی چهار محال و بختیاری و استان‌های مرکزی شاهد بارش برف خواهند بود.

او ادامه داد: بارش‌ها در استان‌های جنوبی کشور مثل خوزستان به صورت باران خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی گفت: امروز ۲ هشدار هواشناسی صادر کرده‌ایم یکی هشدار نارنجی برای برف که اولین بارش گسترده برف زمستانی در کشور در راه است، دیگری هم هشدار زرد برای سایر استان‌هایی که بارش برف و باران را توامان خواهند داشت و در این هشدار کاهش دما هم ذکر شده است.

ضیائیان گفت: طی چهارشنبه و پنج‌شنبه در ارتفاعات و محور‌های البرز و زاگرس بارش برف زیادی را خواهیم داشت و پنج‌شنبه شب در تهران هم ممکن است شاهد بارش برف باشیم.

او افزود: اواخر جمعه و روز شنبه سامانه به سمت شرق کشور حرکت می‌کند و بعد از آن کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰ درجه را خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی گفت: استان‌های مرکزی و جنوبی کشور به ویژه استان‌های یزد و کرمان هم از بارش‌ها سهم خواهند داشت.

او درخصوص میزان بارندگی‌ها در مقایسه با سال گذشته نیز گفت: مجموع بارش‌ها امسال نسبت به سال گذشته و دوره بلند مدت بیشتر بوده است و زمستان نرمالی هم طبق پیش‌بینی‌ها خواهیم داشت.

ضیائیان با اشاره به توصیه‌های هواشناسی به کشاورزان و کندوداران و مرغداران تصریح کرد: توصیه ما به گلخانه‌داران و مرغداران این است که حتما سیستم گرمایشی خود را بازدید و آماده کنند، کشاورزان هم سعی کنند از کود‌های نیتروژنه استفاده نکنند، زیرا به سرمازدگی کمک می‌کند، همچنین از سم‌های محلول هم استفاده نشود، کندوداران هم کندو‌ها را برای جلوگیری از سرمازدگی بپوشانند.

آماده‌باش راهداران و امدادگران برای بارش برف و باران

در ادامه برنامه اکبری معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل از دریافت هشدار نارنجی هواشناسی خبر داد و گفت: با استقرار ۹۶۰۰ دستگاه در بیش از هزار راهدارخانه کشور، کار نگهداری زمستانی جاده‌ها را بدون مشکلی انجام خواهیم داد.

او ادامه داد: در حال حاضر همه محور‌های اصلی کشور به جز برخی محور‌هایی که سال گذشته بر اثر سیل آسیب دیدند باز هستند.۱۱۰۰ گردنه در البرز و زاگرس داریم که در بارش‌های پیش رو درگیر می‌شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: به هموطنان توصیه می‌کنیم که در ایام فعالیت سامانه بارشی از سفر غیر ضروری خودداری کنند و به رانندگان کامیون‌ها و تریلر‌ها هم توصیه می‌کنیم اصلا در این مدت به گردنه‌ها ورود نکنند تا سامانه از کشور خارج شود و اگر هم وارد می‌شوند حتما تجهیزات زمستانی همچون زنجیر به همراه داشته باشند.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل گفت: هموطنان قبل از سفر اطلاعات راه و مسیر‌ها و هواشناسی را از طریق سامانه جامع ۱۴۱ دریافت کنند و از وضعیت جاده‌ها با خبر باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.