کد مطلب: ۴۱۰۹۷۷

برگزاری اولین جلسه دادگاه اخلال‌گران ارزی ۹۰۰۰ میلیارد تومانی

برگزاری اولین جلسه دادگاه اخلال‌گران ارزی 9000 میلیارد تومانی

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی ارزی کشور به ارزش بیش از ۹ هزار میلیارد تومان برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به یکی از بزرگ ترین پرونده های اخلال در دادگاه رسیدگی به پرونده کلان اخلال ارزینظام اقتصادی ارزی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به ارزش بیش از 9 هزار میلیارد تومان صبح امروز در مشهد آغاز شد.

رئیس این دادگاه گفت: این پرونده هفت متهم دارد که به صورت شبکه ای و کلان اقدام به خروج ارز از کشور می کردند.

قاضی منصوری افزود: ارزش ارزهایی که این افراد به خارج از کشور قاچاق کرده اند، بیش از ٩هزار میلیارد تومان با در نظر گرفت نوسانات قیمت ارزهای خارجی در سال 98 توأم با پولشویی به همین میزان بوده است.

وی ادامه داد: این متهمان اقدام به جمع آوری ارزی شامل دلار، ریال سعودی، درهم امارات و مانند آن با منشأ داخلی از دلالان و صرافان غیرمجاز می کردند و به وسیله عوامل خود بصورت چمدانی و غیرقانونی از طریق دو فرودگاه بین المللی کشور به یکی از کشورهای همسایه در جنوب قاچاق می کردند.

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان از مفاد پرونده و مدارک جمع آوری شده گزارش ارائه کرد.

صادق صفری اتهام های این 7 نفر را مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق ارز بصورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان به مبلغ بیش از 9 هزار میلیارد تومان به نرخ روز اعلام کرد.

وی افزود: با پیگیری های وزارت اطلاعات این گروه شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

در نخستین جلسه این دادگاه نماینده بانک مرکزی هم برای متهمان به علت اخلال در نظام اقتصادی و ارزی کشور اشد مجازات را از دادگاه خواستار شد و نماینده گمرک نیز به تشریح اقدامات خلاف قانون این متهمان پرداخت.

دو نفر از اعضای این گروه کارمندان یکی از شعب بانک ملی زابل دو نفر از اتباع افغانستان ،یک نفر پاکستان و بقیه ایرانی هستند.

ادامه رسیدگی به این پرونده به جلسه بعدی دادگاه موکول شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.