کد مطلب: ۶۸۴۱۹

اوکراین ۳۰۰۰ واگن به ایران فروخت

اوکراین ۳۰۰۰ واگن به ایران فروخت

سفارت اوکراین در تهران اعلام کرد، شرکت آزووب شماش این کشور ۳۰۰۰ واگن به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به ایران فروخته است.به نقل از اینترفکس، بر اساس اعلام سفارت اوکراین در تهران، شرکت اوکراینی آزووب شماش 3000 واگن به ایران ارسال خواهد کرد. ارزش موافقتنامه امضا شده بین دو کشور بیش از 100 میلیون یورو

34466679f630311304901313b013a0b5_XL.jpg سفارت اوکراین در تهران اعلام کرد، شرکت آزووب شماش این کشور ۳۰۰۰ واگن به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به ایران فروخته است.
به نقل از اینترفکس، بر اساس اعلام سفارت اوکراین در تهران، شرکت اوکراینی آزووب شماش 3000 واگن به ایران ارسال خواهد کرد.

ارزش موافقتنامه امضا شده بین دو کشور بیش از 100 میلیون یورو است.

سفارت اوکراین در ایران اعلام کرد: «این تنها اولین موافقتنامه صدور محصولات شرکت آزووب شماش به ایران است. کل نیاز شرکت های دولتی پارس واگن و کورس واگن ایران بیش از 35 هزار واگن مسافری ،باری و تانکری است. بنابراین پتانسیل همکاری بین شرکت آزووب شماش و شرکت های ایرانی به بیش از یک میلیارد یورو می رسد.»

در اوایل ماه اوت، سرهی بوردیلائیک، سفیر اوکراین در تهران در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفته بود که شرکت های آزووماش (زیر مجموعه آزووب شماش) و کریویوف، در حال مذاکره با پارس واگن و کروس واگن برای سرمایه گذاری مشترک جهت فعالیت در ایران هستند.

به گزارش تسنیم، در روز 13 جولای سال جاری، وزارت زیرساخت اوکراین و وزارت راه و شهرسازی ایران یادداشت تفاهم همکاری در این زمینه امضا کرده بودند.

ایران از اوکراین دعوت کرده تا یک هزار کلیومتر راه آهن در این کشور احداث کند و در پروژه های مدرنیزه سازی زیرساخت های ریلی و توسعه سایر اشکال حمل و نقل به ارزش 10 میلیارد دلار مشارکت نماید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.