کد مطلب: ۱۳۱۳۳۱

ایالات متحده توان تحمل کسر تجاری با شرکا را ندارد

ایالات متحده توان تحمل کسر تجاری با شرکا را ندارد

وزیر بازرگانی آمریکا گفت: کسری تراز تجاری این کشور با شرکای نزدیک روبه افزایش است و ایالات متحده دیگر توان تحمل آن را ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، ویلبلر راس با اشاره به افزایش بی‌سابقه شاخص کسری تراز تجاری آمریکا با ژاپن که به بالاترین رقم ۹ سال اخیر رسیده، گفت: آمریکا قادر به مدیریت و تحمل شکاف بزرگ کسر تجاری با نزدیک‌ترین شرکای مهم خود نیست.

وی ادامه داد: دولت ترامپ به منظور حمایت از کارگران و نیز کسب و کار آمریکایی‌ها از گزند روابط تجاری و نیز نابرابری با آنها، متعهد به برقراری مجدد توازن در روابط تجاری با آنها است.

بر همین اساس یکی از سیاست‌های ترامپ، کاهش شاخص کسری تراز تجاری آمریکا با شرکای تجاری به منظور تسریع در رشد اقتصادی این کشور است.

بر پایه این گزارش، شاخص کسری تراز تجاری آمریکا با ژاپن در ماه مارس سال ۲۰۱۷ در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل با ۵۵ درصد افزایش به ۷.۲۴ میلیارد دلار رسید و شاخص کسر تجاری ایالات متحده با چین در همین بازه زمانی با ۷ درصد رشد به ۲۴.۶ میلیارد دلار رسید. این رقم برای آلمان با ۱۸.۵ درصد روند نزولی و مکزیک با ۲۲ درصد افزایش در ماه مارس به ترتیب ۵.۲۶ میلیارد و ۷.۰۳ میلیارد دلار ثبت شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.