کد مطلب: ۲۱۹۲۳۴

ایجاد«جذابیت بصری» لازمه کاهش واژگونی‌ها در محور تهران- مشهد

ایجاد«جذابیت بصری» لازمه کاهش واژگونی‌ها در محور تهران- مشهد

فرمانده انتظامی استان سمنان از برگزاری طرح نوروزی پلیس با حضور بیش از 5000 نیروی این نهاد انتظامی در استان خبر داد و گفت: طرح بهاره پلیس راه و راهور نیز از امروز با حضور هلال‌احمر، اداره کل راه ، راهداری و نیروهای انتظامی استان آغاز می‌شود.

سردار روح‌الامین قاسمی در آیین آغاز طرح بهاره پلیس راه و راهور استان سمنان نیکوترین اعمال را خدمت به مردم و بندگان خدا دانست و اظهار کرد: همه دستگاه‌های مسوول در این طرح‌های نوروزی بسیج شدند تا مردم ، مسافران و زوار امام رضا(ع) در ایام نوروز به‌سلامت از محورهای این استان عبور و از خدمات پیش‌بینی شده در استان بهره‌مند شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان این‌که شعار امسال طرح بهاره «پرهیز از خطر، آرامش در سفر» است افزود: رویکرد پلیس در این ایام برخورد قاطع با تخلفات حادثه‌ساز، رسیدگی فوری به تصادفات احتمالی و تلاش در راستای کاهش تلفات جاده‌ای است.

قاسمی با بیان این‌که طرح نوروزی نیز از 27 اسفندماه در استان آغاز می‌شود اضافه کرد: بیش از 5000 پلیس در این طرح که با شعار «آرامش بهاری با نظم و امنیت» اجرایی می‌شود، شرکت دارند.

وی از افزایش 98درصدی تصادفات جاده‌ای استان در یک سال اخیر خبر داد و گفت: متاسفانه تعداد کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای استان سمنان نیز 18.9درصد افزایش داشتند.

فرماندهی انتظامی استان سمنان از افزایش 8درصدی تصادفات درون‌شهری سمنان خبر داد و افزود: تعداد تلفات در تصادفات درون‌شهری استان نیز 96درصد افزایش داشته هم‌چنین تصادفات برون‌شهری استان 11.5 و فوتی‌های تصادفات جاده‌ای نیز امسال 9.9 درصد افزایش داشته که باید همه توان خود را به‌کار بگیریم که این آمار به حداقل ممکن برسد.

وی با بیان اینکه بیشترین قربانیان این بخش عابران پیاده و موتورسیکلت‌سوارها هستند، گفت: فرهنگ‌سازی درخصوص عبور عابران از پل‌های عابرپیاده و استفاده از کلاه ایمنی از سوی موتورسواران می‌تواند تا حد زیادی به کاهش آمار تلفات در تصادفات درون‌شهری کمک کند.

فرماندهی انتظامی استان با اشاره به این‌که 66 درصد تصادفات امسال از نوع واژگونی بوده افزود: مهم‌ترین عامل در این تصادفات یکنواختی و کویری بودن محورهای استان و عدم استراحت و خستگی رانندگان است.

وی فقدان تنوع در محورهای استان را عاملی موثر در تعداد بالای واژگونی‌ها در استان برشمرد و گفت: برای کاهش واژگونی‌ها که بخش اعظم تلفات جاده‌ای استان را به خود اختصاص می‌دهند باید در محورهای استان و خصوصا محور تهران-مشهد که بیشترین تلفات را در بین محورهای استان دارد، جذابیت بصری ایجاد کرد. ضمن این‌که افزایش استراحتگاه‌ها در این محور طولانی نیز در کاهش واژگونی‌ها و تلفات ناشی از آن نقش مهمی خواهد داشت.

قاسمی هم‌چنین گفت: بعد از وقوع حوادث نیز باید به سرعت مصدومان را به بیمارستان رساند و با افزایش سرعت عمل در امدادرسانی از معطل ماندن مسافران و کاربران جاده اجتناب کرد. ضمن این‌که رفع نقاط حادثه‌خیز و آشکارسازی آنها نیز باید در دستورکار مسوولان امر قرار گیرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.