خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۷۸۸۶

رئیس‌جمهور گفت:

روحیه جهادی باید در تمام اجزا دولت ایجاد شود/ حق داریم به آمریکا اعتماد نکنیم!

روحیه جهادی باید در تمام اجزا دولت ایجاد شود/ حق داریم به آمریکا اعتماد نکنیم!

رئیس ‌جمهور امروز در مراسم اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت در حسینیه جماران حضور یافت و ابعاد مختلف جهاد و کار جهادی را تشریح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ رئیس‌جمهور با بیان اینکه دنیا باید به ما حق دهد که به آمریکا اعتماد نکنیم چون میثاق‌شکن است، گفت: من از آمریکاهایی متعجبم که از سویی پیغام مذاکره و توافق می‌فرستند و از سویی بر لیست تحریم‌ها می‌افزایند.

بر اساس گزارش ایرنا ، ابراهیم رئیسی در مراسم اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت در حسینیه جماران گفت: گستره حرکت‌های جهادی در همه کشور نیاز به حمایت دارند. دولت به‌عنوان مسئول اصلی رفع محرومیت و ایجاد پیشرفت و عدالت این وظیفه مهم حمایت را در دستور کار قرار دارد.

در وزارت جهاد سازندگی کار به عهده گروه‌های جهادی خواهد بود و دولت سه نقش عمده، هدایت، حمایت و نظارت را برعهده خواهد داشت. به منظور حمایت از گروه‌های جهادی، پشتیبانی‌های مالی و حقوقی شورای جهاد سازندگی بنیان گذاشته شد تا دست‌اندرکاران جهاد و پیشکسوتان و نیروهای با انگیزه‌ بتوانند کار را دنبال کنند.

رئیسی ادامه داد: اندوخته و تجربه تمام دنیا را انجام می‌دهیم اما نسبت به نسخه‌ها بسیار با احتیاط عمل می‌کنیم چون نسخه‌ای که در غرب نوشته شده متناسب با زیست‌بوم ما نیست و باید با فضا و فرهنگ ما بومی‌سازی شود.

وی در توضیح دستور ساخت هواپیما هم گفت: کار شرکت هواپیماسازی به مراتب گسترده‌تر، دقیق‌تر و بهتر از صنایع هواپیماسازی بود که بنده پیش از این و در سفر به تاتارستان مشاهده کرده بودم.

تحریم‌ها ایران را محدود نکرد

رئیس جمهور با بیان اینکه وقتی آمریکایی‌ها رسما اعلام می‌کنند مفتضحانه در فشار حداکثری علیه ایران شکست خوردیم، یعنی انقلاب اسلامی راه پیروزی و پیشرفت را طی می‌کند، افزود: حالا می‌خواهند ما را با تحریم‌ها محدود کنند؛ مگر تحریم‌ها توانسته ما را محدود کند؟

ابراهیم رئیسی گفت: تولید باکیفیت و دانش‌بنیان باید در کشور گسترش پیدا کند و هرکس که دغدغه نظام و کشور را دارد، می‌خواهد به حرف رهبری و امام گوش دهد و دلسوز مردم است، حتی اگر نام بسیجی هم نداشته باشد ما او را دارای روحیه بسیجی می‌دانیم و جهاد هم منحصر به گروه خاصی نیست؛ بگذاریم جهاد به گستردگی همه ایران و همه جهان اسلام باشد.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه باید جریان مهاجرت را در کشور متوقف کنیم، گفت: اینکه دانشجوی ایران با تحریک برخی دل به خارج از مرزها بسته و کشور را ترک کند به تعبیر رهبری خیانت است و باید بسترهایی فراهم کنیم که جریان مهاجرت معکوس شود و رفته‌ها هم به کشور بازگردند.

رئیسی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی و تامین مواد غذایی کشور نیازمند استقلال است؛ گفت: بسیاری از اقلام غذایی کشور وارد می‌شود که با توجه به ظرفیت‌ها و آمادگی کشور باید متوقف شود و برای آن همه کشور باید بسیج شده و تولید را به سمت کالاهای اساسی ببرند.

وی گفت: در حوزه اشتغال و مسکن هم نیازمند حرکت جهادی هستیم و اگر سالانه یک میلیون اشتغال ایجاد نشده و مسکن ساخته نشود، کشور عقب خواهد ماند که باید در این حوزه هم عقب ماندگی را جبران کنیم.

ابراهیم رئیسی افزود: در حوزه سلامت، آب و هوا و سلامت هم نیازمند حرکت جهادی هستیم و بخشنامه و مصوبات و نشست‌ها مسئله‌ای را حل نمی‌کند.

استعدادیابی یک کار جهادی است

وی تصریح کرد: در همه عرصه‌هایی که دیگران با تردید برخورد می‌کنند، ما طرفدار مکتب «ما می‌توانیم» شهید سلیمانی هستیم. از دیگر کارهای جهادی استعدادیابی در روستاها و شهرهاست که برای کشور ارزشمند است.

پیوند دانشگاه با روستا هم اولویت دیگر جهادی است. دانشگاه باید کنار سفره مردم، صنعت و کشاورزی آورده شود و پایان‌نامه‌های دانشگاهی باید به بطن زندگی مردم آید که در این صورت دانایی ضمیمیه توانایی می‌شود، همان مفهومی که در دانش‌بنیان مدنظر است. ظرفیت‌های مناطق آزاد هم نیازمند کار جهادی است.

رئیس‌جمهور گفت: در تبیین دستاوردها و جهاد تبیین مشکلات بسیاری وجود دارد. همه باید در حوزه فعال شوند و درباره ثمرات انقلاب اسلامی روشنگری شود تا معلوم شود رژیم پهلوی که امروز برخی دنبال تطهیر آن هستند، چه جنایات و خیانت‌هایی به کشور کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقای رئیسی شما دیگه از اعتماد حرفی نزن بهت اعتماد کردیم اینم وضع الانمونه