خبر مهم:

کد مطلب: ۲۷۴۳۹۹

ایجاد شهرک صنعتی در سواحل مکران

ایجاد شهرک صنعتی در سواحل مکران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد شهرک صنعتی در سواحل مُکران خبر داد و گفت: باید از مزیت فوق‌العاده بنادر و سواحل کشور در راستای ایجاد بنادر نسل سوم استفاده شود.

صادق نجفی با اشاره به این‌که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به‌ منظور توسعه سواحل مُکران و اقدام عملی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سعی در توسعه صنعتی این ناحیه دارد، اظهار کرد: شهرک صنعتی تخصصی صنایع دریایی در بندرعباس تاسیس شده و به زودی یک شهرک صنعتی در سواحل مکران ایجاد می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود ایجاد شهرک صنعتی تخصصی صنایع دریایی بندرعباس به منظور تکمیل زنجیره کشتی‌سازی و صنایع فراساحل و با هدف توسعه صنایع دریایی و کشتی‌سازی در منطقه ویژه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل بندرعباس مدنظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ایجاد شهرک صنعتی در سواحل مُکران دیگر برنامه‌ای است که در دستور کار سازمان صنایع کوچک قرار گرفته است، گفت: مجوزهای مربوطه از سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاه‌ها اخذ شده و به زودی "شهرک صنعتی در سواحل مکران" فعالیت خود را در حوزه صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی آغاز می‌کند.

نجفی با تاکید بر اینکه باید از مزیت فوق العاده بنادر و سواحل کشور در راستای ایجاد بنادر نسل سوم استفاده شود، گفت: دستیابی به این به هدف یکی از نیازهای اساسی کشور به شمار می‌آید.

وی افزود: از اصلی‌ترین ویژگی‌های بنادر؛ کاهش هزینه‌های تولید و حمل و نقل است و باید از این پتانسیل به بهترین شکل استفاده کرد. اتفاقی که باعث شده اقبال نسبت به حضور صنایع در بنادر کشور بیش از پیش افزایش یابد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.