کد مطلب: ۳۱۹۶۰۲

ایران تمام پول نفت خود را از بانک هندی به روپیه دریافت می‌کند

ایران تمام پول نفت خود را از بانک هندی به روپیه دریافت می‌کند

منابع آگاه اعلام کردند که ساز و کار پرداخت تمام پول نفت ایران به هند از طریق بانک «یو سی او» این کشور به روپیه انجام خواهد گرفت.

به دنبال اعطای معافیت ۱۸۰ روزه آمریکا به هند برای واردات نفت از ایران ، تهران و دهلی نو در حال نهایی کردن مکانیزم پرداخت پول نفت از طریق یک بانک هندی به روپیه هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز،بر همین اساس منابع آگاه هندی اعلام کردند که این کشور قرار است با افتتاح حسابی در بانک «یو سی او» هند که در معرض دید بین‌الملل قرار ندارد و از این رو نسبت به تحریم‌ها آسیب پذیر نیست، پرداخت‌های خود را به ایران انجام دهد.

پیش از این ۴۵ درصد از پرداخت های پول نفت ایران در نزد بانک «یو سی او» هند به روپیه و ۵۵ درصد آن به یورو انجام می‌گرفت؛ اما در دور جدید تحریم‌ها علیه بخش نفت، مالی و کشتیرانی ایران تمام پرداخت‌ها به رویپه انجام خواهد گرفت؛ ضمن اینکه انتظار می‌رود تهران از این مبالغ برای واردات کالا از هند استفاده کند. این به معنی آن است که اگر دسترسی بانک‌های ایرانی به سوئیفت قطع شود، هند قادر به ادامه پرداخت پول نفت خود به ایران است.

همچنین «بریان هوک» یک مقام رسمی آمریکایی در امور ایران گفت: کشورهایی که معاف از واردات نفت ایران هستند باید حساب‌های تضمینی برای پرداخت پول خود به ایران باز کنند. این حساب‌های تضمینی در جهت محروم کردن درآمد نفتی ایران ایجاد می‌شود. زمانیکه ایران نفت خود را می‌فروشد، پول آن به حساب‌های تضمینی که در بانک کشورهای واردکننده نفت ایران وجود دارد می رود و ایران باید پول کمتری از آن اعتبار را خرج کند.

البته به گفته این مقام آمریکایی هدف از این کار این است که کشورها اطمینان پیدا کنند که ایران از منابع خود برای خرید کالاهای بشر دوستانه استفاده می‌کند. بر پایه این گزارش، اروپا به دنبال ایجاد یک ساز و کار مالی مستقل از سوئیفت برای ادامه تجارت خود با ایران است.

منبع:تایمز آو ایندیا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.