کد مطلب: ۱۳۷۴۹۶

ایران و روسیه، نقشه راه همکاری در بخش انرژی امضا کردند

ایران و روسیه، نقشه راه همکاری در بخش انرژی امضا کردند

ایران و روسیه با هدف توسعه همکاری‌ها در بخش انرژی و صنعت نفت، نقشه راه همکاری امضا کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از وزارت نفت، نقشه راه همکاری ایران و روسیه به امضای امیرحسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و کیریل مولوتسوف معاون وزیر انرژی روسیه به عنوان رئیسان ایرانی و روسی کارگروه انرژی رسید.

نقشه راه همکاری ایران و روسیه بر اساس سطح عالی همکاری میان 2 کشور و با تاکید بر فعالیت ثمربخش گروه کاری ایران و روسیه در زمینه انرژی تنظیم شده است.

تعامل فعالانه شرکت‌های ایرانی و روسی برای توسعه و گسترش همکاری تجاری برای چشم‌انداز میان مدت نیز در این سند گنجانده شده است.

مدیران ارشد وزارت نفت، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی نفت ایران، وزارت نیرو، شرکت‌های توانیر و تولید نیروی برق حرارتی در کنار شرکت‌های بزرگ روسی در گروه کاری انرژی ایران و روسیه به صورت فعال حضور داشتند و راه‌های همکاری را با یکدیگر بررسی کردند.

دومین نشست گروه کاری ایران و روسیه در بخش نفت، گاز، پتروشیمی، برق و آب 11 و 12 خردادماه همزمان با برگزاری همایش اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ 2017 برگزار شد. این همایش اقتصادی به صورت سالانه برگزار می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین همایش‌های اقتصادی جهان است که به مسائل اقتصادی و کسب و کار می‌پردازد.

این همایش در طول یک دهه گذشته به یک صحنه بین‌‎المللی پیشرو برای بحث در باره مسائل مهم اقتصادی که روسیه و اقتصاد جهانی با آن مواجه است، تبدیل شده و توانسته بیش از 10 هزار شرکت‌کننده بین‌المللی و روسی را از جمله قدرت‌های اقتصادی جهان و دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و جوامع مدنی جذب کند.

همایش بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ برای نخستین بار در سال 1997 میلادی برگزار شد و از سال 2006 همه ساله تحت نظارت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری فدراسیون روسیه که امسال در این مراسم شرکت کرد، برگزار می‎شود.

پویایی اقتصاد جهانی، موضوع‎های مورد بحث اقتصادی روسیه، تمرکز بر عامل نیروی انسانی و موانع ظهور فناوری محور میزگردها و نشست‌های تخصصی این همایش بوده است.

زمانی‌نیا که برای حضور در دومین کارگروه انرژی ایران و روسیه در سن‌پترزبورگ حضور داشت به دعوت روس‌ها، در میزگرد تخصصی انرژی «همایش بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ 2017» حضور یافت و افزون بر مذاکره با شرکت‌های مطرح روسی، فرصت‌ها و مزیت‌های کاری و سرمایه‌گذاری را در شرایط کنونی ایران تبیین کرد.

همکاری‌های ایران و روسیه در صنعت نفت در حال توسعه است، به طوری که حدود هفت تفاهم‌نامه مطالعاتی میدان‌های نفتی میان ایران و روسیه امضا شده است.

همچنین ایران و روسیه توافق کرده‌اند ایران روزانه 100 هزار بشکه نفت به روسیه بفروشد که روس‌ها قرار است این نفت را در بازارهای اروپا عرضه کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.