کد مطلب: ۲۴۲۴۶۶

ایران چگونه به فینال جام ملت‌های آسیا می‌رسد؟

ایران چگونه به فینال جام ملت‌های آسیا می‌رسد؟

تیم ملی فوتبال ایران حریفان خود را در جام ملت‌های آسیا شناخت. ایران اکنون یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست، حتی اگر سال‌ها از آخرین قهرمانی این تیم در آسیا گذشته باشد.

تیم ملی فوتبال ایران با یمن، ویتنام و عراق همگروه شده است و در مرحله گروهی هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا مقابل این تیم‌ها به میدان خواهد رفت. ایران و سایر حریفانش در گروه D. جام ملت‌های آسیا قرار گرفته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جام ملت‌های آسیا 24 تیمی شده است تا حتی تیم‌های درجه سه آسیایی در این رقابت‌ها حضور داشته باشند.

در دور گروهی هیچ انتظار دیگری از سرگروهی برای ایران نمی‌رود، حتی اگر عراق در گروه حاضر باشد، تیمی که در دوره گذشته جام ملت‌های آسیا با کمک داور ایران را به شکل دراماتیک واری حذف کرد.

اگر تیم ملی ایران به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی صعود کند آنگاه تا نیمه نهایی مقابل رقیب بزرگی قرار نخواهد گرفت. کاملا مشخص است که مسیر قهرمانی ایران نسبت به دوره‌های گذشته بسیار راحت‌تر است.

ایران اگر بتواند در پایان مرحله گروهی صدرنشین گروه D. باشد، باید به مصاف تیم سوم یکی از گروه‌های B، E. و F. برود.

سخت‌ترین رقیب ممکن در این حالت می‌تواند تیم ملی سوریه و یا عمان باشد، در حالی که اردن، لبنان، کره شمالی و ترکمنستان که همگی تیم‌های سطح پایینی محسوب می‌شوند هم می‌توانند رقیب احتمالی ایران در اولین دور حذفی جام ملت‌های آسیا 2019 شوند.

مسیر تیم ملی فوتبال کشورمان پس از دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی هم چندان سخت نیست. در واقع قرار گرفتن در گروه D. بازی‌ها بزرگترین شانس را در اختیار ملی‌پوشان کشورمان گذاشته که مجبور نباشند برای راهیابی به جمع 4 تیم برتر رقابت‌ها، حریف پرقدرتی را پیش روی خود ببینند.

تایلند، بحرین یا چین می‌توانند رقیب ایران در دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی باشند و عبور از این مرحله هم کار چندان سختی به نظر نمی‌رسد.

کار برای تیم ملی ایران تازه از مرحله نیمه نهایی آغاز خواهد شد. جایی که به احتمال زیاد باید به مصاف یکی از دو تیم ژاپن و استرالیا برود.

شاگردان کی‌روش پس از آشنایی با مسیر قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و پشت سر گذاشتن جام جهانی در روسیه، 6 ماه فرصت خواهند داشت تا خود را برای پایان دادن به طلسم 43 ساله قهرمانی در آسیا آماده کنند.

منبع: جام جم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.