کد مطلب: ۲۵۹۶۰۱

ایرباس بزرگترین بازنده خروج امریکا از برجام

ایرباس بزرگترین بازنده خروج امریکا از برجام

ایران‌ایر و شرکت‌های هوایی زاگرس و ایران‌ایر تورز مشتریان خوبی برای ایرباس به شمار می‌رفتند اما اکنون و با توجه به رفتارهای ترامپ این شرکت اروپایی قادر نیست هواپیماهای خود را به جمهوری اسلامی ایران بفروشد.

بوئینگ ۱۱۰ هواپیما و ایرباس ۹۸ هواپیما را قرار بود به ناوگان فرسوده هوایی ایران اضافه کنند اما با قوانین جدیدی که ترامپ از ۴ نوامبر آن را اجرایی خواهد کرد عملا این شرکت‌ها قادر نیستند با تهران معاملات خود را انجام دهند و توافقات آن‌ها عملا لغو خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حال حاضر با توجه به به آنکه ایران ایر خریدار جت‌های ایرباس است به نظر نمی‌رسد این شرکت بتواند مجزا از علمکرد بوئینگ رفتار کند چرا که این شرکت بیش از ۱۰ درصد از تجهیزات خود را از آمریکا خریداری می‌کند و این مساله به نوبه خود نخستین عاملی است که اقدامات آتی را باز می‌دارد.

در عین حال ایرباس و بوئینگ از قواعد مشابهی در تجارت بین المللی پیروی می‌کنند با توجه به آنجه ایرباس شرایط بد اقتصادی را تجربه می‌کند باید بازار خود را به هواپیماهای روسی و چینی بسپارد که این مهم هم به نوبه خود نوعی شکست اقتصادی است که نمونه‌های ان را در اجلاس گروه هفت می‌توان دید زیرا ترامپ در انزوا قرار دارد.

منبع: شبستان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.