کد مطلب: ۷۵۵۰۴۲

ایمپلنت کامل چقدر طول می‌کشد؟

ایمپلنت کامل چقدر طول می‌کشد؟

ایمپلنت دندان به عنوان بهترین جایگزین دندان از دست رفته شناخته می شود و اگر دچار بی دندانی گسترده در سطح یک فک هستید، بهترین درمان برای شما ایمپلنت کامل می باشد. ایمپلنت کامل می تواند در کنار استحکام و زیبایی طبیعی به شما طول عمر بالایی به ارمغان آورد. در صورتی که می خواهید

ایمپلنت دندان به عنوان بهترین جایگزین دندان از دست رفته شناخته می شود و اگر دچار بی دندانی گسترده در سطح یک فک هستید، بهترین درمان برای شما ایمپلنت کامل می باشد. ایمپلنت کامل می تواند در کنار استحکام و زیبایی طبیعی به شما طول عمر بالایی به ارمغان آورد. در صورتی که می خواهید درباره سوال ایمپلنت کامل چقدر طول می کشد؟ بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

ایمپلنت کامل چیست؟

اگر فرد دچار بی دندانی گسترده در یک یا دو فک باشد و بخواهد از درمان ایمپلنت استفاده کند، اصطلاحاً برای اون درمان ایمپلنت کامل استفاده می شود. در ایمپلنت کامل دندان چند پایه تیتانیومی در استخوان فک قرار داده میشود و پس از جوش خوردن آن به فک روکش‌های ایمپلنت بر روی آن قرار می گیرد.

ایمپلنت کامل با نام های فول موس، فول فک و ایمپلنت کل دهان نیز شناخته می شود و همچنین ایمپلنت کامل نیز خود دارای انواع مختلفی همچون all on 4 ، all on 6 و all on 8 و….. می باشد. حال اگر قصد انجام ایمپلنت کامل داشته باشید برایتان حتما مهم است که ایمپلنت چقدر طول می کشد تا زیبایی لبخند شما به طول کامل ترمیم شود؟

ایمپلنت کامل چقدر طول می کشد؟

برای پاسخ سریع به این سوال باید گفت: در صورتی که فرد بخواهد برای یک فک، ایمپلنت کامل انجام دهد به طور متوسط به 6 ماه زمان نیاز خواهد داشت. البته در صورت نیاز به پیوند استخوان و سینوس لیفت این زمان افزایش پیدا خواهد کرد.

3ی 1
حال علت این مدت زمان 6 ماهه برای چیست ؟ زمانی که شما بخواهید تعداد زیادی ایمپلنت دندان انجام دهید، حساسیت و مراحل بیشتری در این درمان وجود دارد. به طور مثال شما برای انجام ایمپلنت کامل تنها در یک فک حداقل نیاز به 4 پایه ایمپلنت دندان خواهید داشت.

حال مدت زمانی وابسته به شرایط استخوانی شما نیاز است تا این پایه ها به طور کامل به استخوان فک شما جوش بخورد تا بتوان روکش را بر روی آن قرار دارد. همچنین پس از جوش خوردن پایه ایمپلنت ها باید قالب گیری 10 الی 12 روکش دندان در یک فک انجام شود و به طور سفارشی توسط لابراتور برای شما ساخته شود.

در نظر داشته باشید که این موارد در شرایطی است که فرد نیاز به پیوند استخوان و یا سینوس لیفت نداشته باشد. ایمپلنت دندان برای جوش خوردن به استخوان، به یک استخوان سالم و با تراکم نیاز دارد و در صورتی که شما دچار تحلیل استخوان باشید، باید قبل از انجام این درمان در آن ناحیه برای شما پیوند استخوان انجام شود.

مراحل ایمپلنت دندان چگونه است؟

در توضیحات بالا با ایمپلنت کامل و روند آن آشنا شدید. اگر می خواهید درباره مراحل ایمپلنت کامل بیشتر بدانید، با ما همراه باشید. به طور کلی اولین مرحله برای انجام هر درمان، پیدا کردن یک متخصص باتجربه می باشد. پس از پیدا کردن متخصص ایمپلنت و مراجعه به پیش او، معاینات لازم انجام شده و از شما می خواهند که عکس های مخصوص ایمپلنت را تهیه کنید تا وضعیت استخوانی شما هم به طور کامل بررسی شود.

2ی 1

سپس پس از مشخص شدن طرح درمان درباره انواع برند ایمپلنت و نوع ایمپلنت که شما نیاز دارید، به شما اعلام می شود و جلسه جراحی با شما هماهنگ خواهد شد.

در روز جراحی متخصص ایمپلنت تعداد پایه ایمپلنت مورد نیاز را در درون استخوان فک شما قرار می دهد و زمانی بعدی برای بررسی وضعیت ایمپلنت به شما اعلام می شود. پس از جوش خوردن پایه های ایمپلنت به استخوان نوبت به انجام قالب گیری می شود.

قالب های آماده شده به پیش لابراتور ارسال شده و روکش های سفارشی شما ساخته می شوند. سپس روکش های ساخته شده بر روی ایمپلنت دندان شما قرار داده می شود و حالا یک لبخند زیبا، طبیعی با طول عمر بالا دارید.

پرسش و پاسخ طول درمان ایمپلنت دندان

اگر فردی هستید که زمان برای شما اولویت بسیار بالایی است می توانید از ایمپلنت های فوری استفاده فرمایید. البته باید شرایط این درمان توسط متخصص بررسی شود. اگر سوالاتی بیشتری درباره ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟ دارید می توانید از پرسش و پاسخ های متداول زیر استفاده فرمایید.

1ی 2

ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟

طور کلی طول درمان ایمپلنت دندان معمولی بین 1 الی 6 ماه به طول می انجامد و این طول مدت وابسته به شرایط و نوع ایمپلنت می تواند متفاوت باشد.

روکش دندان ایمپلنت چقدر طول می‌کشد؟

مرحله انجام روکش ایمپلنت به دو جلسه زمان نیاز دارد و در حدود 1 الی 4 هفته به طول می انجامد که وابسته به لابراتور، تعداد و نوع روکش متفاوت می باشد.

جراحی ایمپلنت چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان جراحی ایمپلنت طولانی نمی باشد و حدود 15 الی 100 دقیقه به طول می انجامد که وابسته به شرایط فرد و تعداد ایمپلنت متفاوت می باشد.

ایمپلنت دندان چند ماه طول می‌کشد ؟

به طور کلی ایمپلنت‌های معمولی از زمان جراحی تا تحویل روکش بین 1 الی 6 ماه به طول می انجامد.

درد ایمپلنت دندان چند روز طول می‌کشد؟

درد ایمپلنت دندان از حدود چند ساعت بعد جراحی آغاز می شود و پس از گذشت 1 الی 3 روز کاهش پیدا می کند و در حدود چند هفته کاملا از بین می رود.

قالب گیری ایمپلنت چقدر طول می‌کشد؟

قالب گیری ایمپلنت در یک جلسه و مدت زمان حدودی 10 الی 60 دقیقه انجام می شود که وابسته به تعداد روکش ایمپلنت متفاوت می باشد.

جراحی ایمپلنت چند ساعت طول می‌کشد؟

اکثر جراحی های ایمپلنت در کمتر از یک ساعت انجام می شود اما اگر فرد دارای شرایط خاصی همچون پیوند استخوان و سینوس لیفت باشد این مدت زمان تا دو ساعت متغیر است.

ایمپلنت دندان جلو چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان در هر ناحیه از دهان تفاوتی ندارد و ایمپلنت دندان جلو در حدود 1 الی 6 ماه طول می کشد اما برای کاهش این زمان می توانید از ایمپلنت فوری دندان جلو استفاده کنید.

ایمپلنت کامل چقدر طول می‌کشد؟

در صورتی که فرد بخواهد برای یک فک، ایمپلنت کامل انجام دهد به طور متوسط به 6 ماه زمان نیاز خواهد داشت. البته در صورت نیاز به پیوند استخوان و سینوس لیفت این زمان افزایش پیدا خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.