کد مطلب: ۳۰۲۸۴۴

ایمیل‌های داخلی گوگل حاشیه‌ساز شد

ایمیل‌های داخلی گوگل حاشیه‌ساز شد

افشای برخی از ایمیل‌های داخلی کارمندان شرکت گوگل که حکایت از تلاش برخی کارمندان برای دور زدن قوانین مهاجرتی ترامپ علیه کشورهای عمدتا مسلمان دارند، حاشیه‌ساز شد.

کارکنان گوگل برخی تغییرات را در توابع جست‌وجوی وب شرکت خود ایجاد کرده‌اند. به نظر می‌رسد این تغیرات شامل نوعی تلاش هدفدار برای مقابله با ممنوعیت سفر مهاجران برخی کشورها به ایالات متحده است که سال گذشته از سوی دونالد ترامپ مطرح شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، شواهدی در دست است که نشان می‌دهد برخی از ایمیل‌های داخلی شرکت گوگل حاوی مواردی مرتبط با اعمال تغییرات در داده‌های قابل جست‌وجوی کاربران است. هدف از این تغییرات ارائه کمک به کاربران برای تسریع اتصال به سازمان‌های مهاجرتی و نحوه برقراری ارتباط با قانونگذاران و سازمان‌های دولتی است.

این روزنامه گزارش داد که ایمیل‌های مذکور روش‌هایی را برای استفاده از قابلیت جست‌وجوی جدید برای مبارزه با نفرت از اسلامگرایی، اسلام، مسلمانان، ایران و مواردی مشابه ارائه می‌کند. افشای ایمیل‌ها احتمالاً منجر به تشدید جنگ بین ترامپ و مدیران گوگل می‌شود، چرا که ترامپ در ماه‌های اخیر بشدت به شرکت گوگل تاخت و اعلام کرد مدیران گوگل اقدام به سانسور هدف‌دار مواضع جمهوریخواهان می‌کند. اوایل ماه جاری نیز مدیران گوگل ضمن حضور در یک جلسه ویژه در کپیتال هیل در مورد صداقت، امنیت و رد ادعاهای الگوریتم‌های هدف‌دار صحبت کردند.

یکی از سخنگوهای گوگل در بیانیه‌ای گفت: این ایمیل‌ها فقط به سبب افسردگی بسیاری از کارمندان درخصوص رفتارهای سرکوبگر
رئیس جمهوری بود اما تاکنون هیچ یک از این ایده‌ها اجرایی نشده‌اند.

گوگل هرگز نتایج جست‌وجوی خود را دستکاری نکرده و هیچ کدام از محصولاتش را اصلاح نکرده است تا یک ایدئولوژی سیاسی خاص را تبلیغ کند، نه در فصل مبارزات انتخاباتی فعلی، نه در انتخابات 2016، و نه پس از نظارت اجرایی رئیس جمهوری ترامپ بر مهاجرت. فرآیندهای ما و سیاست‌ها برای دستکاری نتایج جست‌وجو برای ترویج ایدئولوژی‌های سیاسی در هیچ بخش از گوگل مجاز نیست.

سرگئی برین که به عنوان رئیس شرکت آلفابت شناخته می‌شود، در این خصوص گفت: بیایید با این مشکل روبه‌رو شویم، اکثر کارمندان گوگل از شرایط موجود بسیار ناراحت هستند و با تصمیم‌های ترامپ نیز کنار نمی‌آیند. به عنوان یک مهاجر و یک پناهنده، من نیز این شرایط را عمیقا توهین‌آمیز می‌دانم و مطمئن هستم که بسیاری از شما نیزشرایطی مشابه من دارید.

در سال گذشته ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل همراه با تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل و جف بیزوس مدیرعامل آمازون نامه‌ای را همراه با بیش از 300فعال حوزه فناوری دیگر امضا کردند که نوعی اعتراض گروهی به برنامه مهاجرتی ترامپ بود. برنامه‌ای که مهاجرت مهندسان و نیروهای ماهر از برخی کشورهای عمدتا مسلمان به ایالات متحده را محدود می‌کرد.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.