کد مطلب: ۷۴۴۱۲۵

پشت پرده تیک آبی اینستاگرام رئیسی

پشت پرده تیک آبی اینستاگرام رئیسی

تیک آبی اینستاگرام رئیسی با حواشی بسیاری همراه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ ماجرای تیک آبی گرفتن اکانت رییس‌جمهور در اینستاگرام چنان حاشیه‌ساز شده که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت را به واکنش واداشته است. البته پاد مکاتبه خود با فیسبوک را که مربوط به تیر ماه به اشتراک گذاشته اما درباره تیک آبی اینستاگرام رییس‌جمهور شفاف‌سازی نکرده است.

از قضا دولت دنبال احراز هویت رسمی رییس‌جمهور در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های گوناگون است تا با «انتساب مطالب مخدوش در صفحات متعدد منسوب به رئیس‌جمهور در شبکه‌های اجتماعی خارجی»‌ مقابله کند.

پاد در توییتی با انتشار مکاتبه با فیسبوک اعلام کرده که آخرین مکاتبه آنها به دلیل پیج های فیک به نام سید ابراهیم رییسی مربوط به تیرماه گذشته است. درحالی که بر اساس سیاست‌های رایج و مورد ادعای اینستاگرام، آنها در عرض یک ماه به درخواست‌ها پاسخ می‌دهند و این فاصله ۶ ماهه یک مورد سئوال برانگیز است.

رئیسی

شرایط گرفتن تیک آبی اینستاگرام

تیک آبی اینستاگرام همانطور که در توضیحات این شبکه‌ اجتماعی پرطرفدار و البته فیلترشده در ایران آمده است، برای چهره‌های سرشناس، سلبریتی‌ یا برندهایی که شاخص‌های تایید هویت را فراهم کنند، در نظر گرفته شده است.

اینستاگرام برای تصمیم‌گیری درباره احراز هویت و اعطای تیک آبی چند فاکتور را بررسی می‌کند که اولینش پذیرفتن شرایط و مقررات سرویس‌دهی این پلتفرم و پیروی از دستورالعمل‌های این شبکه‌ اجتماعی است.

علاوه بر این اکانت درخواست دهنده باید چند ویژگی را در خود ببیند.

اول اینکه باید معتبر یعنی متعلق به فردی حقیقی یا تجارت و نهادی ثبت شده باشد. دوم اینکه یکتا باشد. قرار نیست چند اکانت از یک چهره یا نهاد یا تجارت در یک شبکه اجتماعی تیک آبی بگیرند. سوم اینکه کامل باشد. یعنی اکانت پابلیک باشد و با داشتن بیوگرافی و عکس، در زمان ارائه درخواست فعال باشد. چهارم اینکه نمایانگر شخص، برند یا نهادی شناخته شده، جستجو شده و در یک کلام شاخص باشد.

اگر تمام این مشخصات را داشته باشیم که البته شخصی در مقام رییس جمهور کشور قطعا دارد، می‌توان به سادگی برای احراز هویت و تیک آبی درخواست داد.

درخواست تیک‌ آبی

با داشتن شرایط لازم باید فرم احراز هویت اینستاگرام را که پر کنید و موارد درخواست شده را فراهم کنید تا درخواست شما مورد بررسی قرار گیرد.

فرایند کار ساده است. باید وارد اکانت خود شوید. به منوی تنظیمات رفته و آنجا فرم درخواست احراز هویت را پرکنید.

سند سئوال برانگیز دولت برای توجیه تیک آبی اکانت اینستاگرام رییسی / پاسخ بعد از ۶ ماه برای پروسه یک ماهه؟

اینجا باید نام کامل خود را همانطور که در مدرکی که برای احراز هویت ( مثل پاسپورت یا کارت ملی) نوشته شده، بنویسد و در ادامه مدرک را هم به پیوست بگذارید.

این بخش مربوط به گزینه معتبر بودن است و شما ثابت می‌کنید که همان فرد درخواست دهنده هستید.

در مرحله بعد باید شاخص بودن خود را نشان دهید.

سند سئوال برانگیز دولت برای توجیه تیک آبی اکانت اینستاگرام رییسی / پاسخ بعد از ۶ ماه برای پروسه یک ماهه؟

در چه دسته‌ای شاخص هستید؟ اینجا باید درست انتخاب کنید. از رسانه گرفته تا موسیقی و سیاست، دسته‌های گوناگونی وجود دارد. البته که رییس‌جمهور اینجا در دسته سیاسیون قرار می‌گیرد. در ادامه می‌توانید لینک‌هایی ارائه کنید که این شاخص بودن شما را تایید می‌کنند. این لینک‌ها می‌تواند مطالب منتشر شده در پایگاه‌های اینترنتی یا دیگر شبکه‌های اجتماعی باشد.

با تکمیل این مراحل درخواست شما برای اینستاگرام ارسال می‌شود و از اینجا به بعد کار را آن‌ها پیش می‌برند.

چقدر باید صبر کرد؟

آنطور که اینستاگرام مدعی است، ، طی ۳۰ روز پس از درخواست به شما اطلاع داده خواهد شد که تیک آبی گرفته‌اید یا نه. با تکیه به این ادعا احتمالا اکانت رییس‌جمهور نیز در یکی دو ماه گذشته برای دریافت تیک آبی احراز هویت اقدام کرده است.

این داستان اینستاگرام است و فیسبوک گرچه همانند اینستاگرام متعلق به کمپانی مادر متا است اما فرایند تایید هویت جداگانه‌ای دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.