کد مطلب: ۴۷۰۳۴۱

باتری ایرانی بخرم یا باتری خارجی؟!

باتری ایرانی بخرم یا باتری خارجی؟!

در حالی که تقریبا همه باتری‌های ماشین امروزی “بدون تعمیر” هستند، توصیه می‌کنیم اگر در یک آب و هوای گرم‌تر برای مدت مداوم 4 سال زندگی می‌کنید، یک بار در هر سال، یا اگر در آب و هوای سردی زندگی می‌کنید، 2 بار توسط یک مکانیک متخصص، باتری را آزمایش کنید.

راهنمای خرید باتری ماشین

روزی که ماشین شما روشن نمی‌شود، بهترین زمان برای خرید باتری خودرو جدید نیست. اما طبق تحقیقات ما، این دقیقا همان کاری است که بیشتر افراد انجام می‌دهند.

احتمالا مجبور خواهید بود باتری ماشین را یک یا دو بار در طول عمر وسیله نقلیه خود تعویض کنید؛ زیرا در اثر قرار گرفتن در معرض گرما فرسوده می‌شود و به صورت مکرر شارژ و تخلیه می‌شود. باتری از کار افتاده می‌تواند یک دردسر بزرگ باشد، به خصوص اگر نمی‌توانید کابل‌های اتصال خود را پیدا کنید یا مجبورید منتظر کمک‌های دیگران کنار جاده باشید.

مراقبت از باتری می‌تواند بیشترین طول عمر را از آن به شما هدیه دهد، و توجه به شرایط و عمر مفید آن می‌تواند قبل از اینکه شما را با دردسری ناگهانی مواجه کند، زمان تعویض آن را به شما یادآوری کند.

در هنگام نزدیک شدن زمان تعویض باتری، مراقب باشید و توجه داشته باشید که می‌توانید جایگزین باتری را طبق شرایط شخصی خود انتخاب کنید. با تحقیق صحیح و برنامه‌ریزی اصولی این کار بهتر صورت می‌گیرد.

در ادامه نکاتی برای خرید بهترین باتری مناسب با نیازهای شما آورده شده است:

تست سالانه باتری ماشین

بازرسی باید جزئی از نگهداری روزمره یک مالک خودرو باشد، اما بررسی باتری ماشین قبل از سفری طولانی در جاده بسیار مهم است.

باتری‌های خودرو به طور معمول از سه تا پنج سال عمر می‌کنند، این میزان 58 ماه یا بیشتر در دورترین مناطق شمالی ایالات متحده آمریکا است و در بیشتر مناطق جنوبی به کمتر از 41 ماه می‌رسد.

در حالی که تقریبا همه باتری‌های ماشین امروزی "بدون تعمیر" هستند، توصیه می‌کنیم اگر در یک آب و هوای گرم‌تر برای مدت مداوم 4 سال زندگی می‌کنید، یک بار در هر سال، یا اگر در آب و هوای سردی زندگی می‌کنید، 2 بار توسط یک مکانیک متخصص، باتری را آزمایش کنید. با این کار توانایی ذخیره ولتاژ در هنگام استفاده را آزمایش می‌کنید و نتایج به شما اطلاع می‌دهد که چه زمانی باید برای خرید باتری اقدام کنید.

سن باتری نیز یک نشان‌گر قوی است که زمان آن است تا جایگزینی باتری ماشین را در نظر بگیریم. تاریخ تولید را می‌توان در استیکر چسبیده به قسمت بالای باتری دید.

یک باتری باید متناسب با ماشین شما و نیازهای رانندگی باشد

باتری‌های اتومبیل در اندازه‌های بسیاری عرضه می‌شوند. در میان مواردی که ما آزمایش کردیم، تفاوت قابل توجهی وجود دارد.

اطمینان حاصل کنید که از اندازه و محل استاندارد قرارگیری پایانه‌های باتری ماشین خود استفاده می‌کنید. قبل از خرید، کتابچه راهنمای مالک یا راهنمای فروشگاه را بررسی کنید.

در برخی موارد، مالکان می‌توانند باتری سیلندری AGM را با یک باتری تخت سنتی جایگزین کنند تا طول عمر باتری را در آب و هوای گرم بالا ببرد؛ اما بهتر است ابتدا با یک مکانیک مشورت کنید. بسیاری از اتومبیل‌ها با باتری AGM پشتیبانی بیشتری از قطعات الکتریکی ماشین می‌کنند و سیستم شارژ ماشین ممکن است به طور خاص برای باتری AGM تنظیم شود.

مطمئن شوید که باتری که میخرید یک باتری تازه است

باتری‌ها با گذشت زمان، حتی وقتی که در انبار هستند، شارژ از دست می‌دهند. برای عملکرد بهینه، یک باتری ماشین را خریداری کنید که تاریخ تولید آن کمتر از 6 ماه گذشته باشد؛ حتی اگر سه ماه باشد بهتر است. اکثر آنها کد زمان ساخت و حمل از کارخانه را روی یک برچسب دارند. برخی از آنها از نامه‌ای برای نشان دادن زمان تولید به ماه استفاده می‌کنند ("A" برای ژانویه) و یک عدد برای سال ("8" برای سال 2018)؛ بعضی از تولیدکنندگان از تاریخ عددی استفاده می‌کنند.

باتری قدیمی خود را بازیافت کنید

سرب و اسید سمی باتری به راحتی قابل بازیافت است و بیشتر خرده‌فروشان مواد، باتری قدیمی شما را با مراجعه به محل‌های مناسب بازیافت می‌کنند.

ضمانت‌ها را مقایسه کنید

این بسیار مهم است که یک باتری با طولانی‌ترین مدت زمان تعویض رایگان را انتخاب کنید. ضمانت باتری در دو شکل اندازه‌گیری می‌شود: مدت زمان جایگزینی رایگان و مدت زمان شارژ کاهش یافته (که فقط بازپرداختی جزئی را می‌دهند).

توجه داشته باشید که عدم رعایت علائم هشداردهنده (مانند سطح پایین آب و نصب نادرست) می‌تواند ضمانت‌نامه را باطل کند. بعضی از کارهای سنگین مانند برنامه‌های صوتی و روشنایی پرمصرف نصب شده روی خودرو برای بعضی از انواع باتری توصیه نمی‌شود.

با انواع باتری‌ها آشنا شوید

باتر‌های اتومبیل در دو نوع اساسی عرضه می‌شوند: سنتی‌تر که بدون امکان تعمیر هستند و پیشرفته‌‌تر که به عنوان جذب شیشه یا (AGM) نام برده می‌شوند.

امروز یکی از دغدغه‌های دارندگان خودرو انتخاب باتری یو‌پی‌اس مناسب می‌باشد. جهت خرید باتری یو پی اس مناسب خودرو خود می‌توانید به وب‌سایت سحرباتری، یکی از برترین فروشگاه‌های اینترنتی خرید باتری خودرو مراجعه کنید و باتری مناسب خودرو خود را به راحتی سفارش دهید و در هر جای ایران هستید، باتری را درب منزل خود تحویل بگیرید.

ujh

باتری ماشین اسید سرب

رانندگان می‌توانند باتری‌ها را به صورت دوره‌ای با تعویض محلول الکترولیت، مایعات موجود در منبع انرژی باتری را پر کنند. باتری‌های مدرن در اصطلاح بدون تعمیر و نگهداری هستند، آب بسیار کمتری نسبت به نمونه‌های "سلولی" سنتی مصرف می‌کنند. باتری‌های کم‌مصرف مایعات خود را برای ماندگاری باتری حفظ می‌کنند و قرار نیست درپوش‌های این مدل‌ها برداشته شود و مایعی به آنها اضافه گردد. هنوز برخی از باتری‌هایی که می‌توان آب مقطر به محلول آنها اضافه کرد، وجود دارند. اگر این مدل باتری به طور مناسب نگهداری شود، ممکن است در آب و هوای گرم دوام بیشتری داشته باشند.

باتری اسید سرب به طور کلی هزینه کمتری از باتری جذب شیشه‌ای دارد. با این وجود تا مدت طولانی دوام نخواهد داشت و تحمل کمتری در مقابل مصارف سنگین شارژ را دارد.

باتری (AGM)

AGM‌ها ساخته شده‌اند تا در برابر چرخه‌های تخلیه و شارژهای مکرر ایستادگی کنند. آنها در ماشین‌های امروزی و جدید که بیشتر به تجهیزات مصرف کننده انرژی مجهزند بسیار کاربردی‌تر هستند. زیرا ویژگی‌های مدرن مانند سیستم‌های توقف مصرف سوخت، انرژی ایمنی الکترونیکی و پریز برق برای لوازم الکترونیکی همراه با افزایش مصرف انرژی خواهند بود.

اما AGMها می‌توانند 40 تا 100 درصد بیشتر از باتری‌های معمولی کارایی داشته باشند. اگر بعضی اوقات از وسیله نقلیه خود برای مدت طولانی استفاده نمی‌کنید، یک باتری AGM مناسب مصرف شماست. زیرا باتری AGM می‌تواند ترشحات شدید و واکنش‌های شیمیایی را بهتر تحمل کند و در صورت تخلیه آن، احتمال ریکاوری کامل آن بیشتر است.

اندازه مناسب باتری ماشین خود را به‌دست آورید

باتری‌ها در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند. انتخاب صحیح برای اطمینان از مناسب بودن آن و تامین انرژی کافی توسط آنها بسیار مهم است. اگر پایانه‌ها در جای اشتباه قرار داشته باشند، کابل‌های ماشین شما ممکن است کوتاه باشند و یا ممکن است به طور ایمن جا نگیرند. دفترچه راهنما یا راهنمای مناسب فروشگاه خود را بررسی کنید. بسیاری از خرده‌فروشان باتری را به صورت رایگان نصب می‌کنند.

ارزیابی کیفیت باتری ماشین

فاکتور آمپرهای خنک‌کننده (CCA)، معیار اندازه‌گیری عملکرد باتری در هنگام سرد بودن موتور ماشین است. کارشناسان از یک فریزر برای شبیه‌سازی شرایط زمستان استفاده کرده و به خنک شدن باتری‌ها تا 0 درجه فارنهایت و درجه‌بندی باتری‌ها بر اساس عملکرد آنها می‌پردازند.

ظرفیت ذخیره‌سازی نشان می‌دهد که اگر سیستم شارژ جایگزین دینام از کار بیفتد، باتری چه مدت می‌تواند وسیله نقلیه را اداره کند. همچنین می‌توانید بدون نیاز به شروع شارژ دوباره، چراغ‌های جلو را روشن کنید و ماشین را روشن کنید. برای آزمایش ظرفیت ذخیره‌سازی، مهندسین اندازه‌گیری می‌کنند که چقدر طول می‌کشد تا یک باتری کاملا پر(شارژ کامل) تا میزان 10.5 ولت تخلیه شود، که به نظر می‌رسد در این زمان کاملا تخلیه شده است و ماشین قادر به روشن شدن بدون شارژ دوباره نخواهد بود. معمولا زمان 1 ساعت را برای این کار و تخلیه باتری، زمانی متوسط ​​می‌دانند. مدل‌های با امتیاز بالاتر می‌توانند 2 ساعت زمان را تا تخلیه ی کامل باتری تحمل کنند.

عمر باتری با تخلیه و شارژ مکرر هر باتری در حدود 3000 بار در دمای در حدود 167 درجه فارنهایت به مدت 15 هفته یا تا زمانی که عملکرد به سطوح غیرقابل قبول سقوط می‌کند، اندازه‌گیری می‌شود. در آزمایشگاه شرایط محیطی تابستان را برای یک باتری در هوای گرم شبیه‌سازی می‌کنند. درجه حرارت بالای مداوم برای باتری بسیار سخت است و باعث افزایش خوردگی صفحات و تبخیر سریع‌تر الکترولیت مورد نیاز جریان می‌شود. عمر مفید یک باتری ماشین به خصوص وقتی که سفرهای کوتاه در برنامه شما باشد و زمان زیادی برای شارژ کامل باتری ماشین باقی نماند، به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد. در رده‌بندی باتری‌ها هرچه نمره بالاتر باشد، باتری قابل اطمینان‌تر خواهد بود.

76uyjghn

باتری ایرانی بخرم یا باتری خارجی؟!

همه فاکتورهایی که در بالا گفته شد می‌توانند راهنمای مناسبی برای خرید باتری برای شما باشد. در هنگام خرید دقت کنید که انتخاب باتری مناسب شما مطابق با فاکتورهای بالا باشد و عناوینی مثل باتری خارجی بهتر است یا باتری خارجی با برند معروف کارایی بهتری دارد، بر تصمیم و انتخاب شما تاثیر نگذارد.

کیفیت و کارایی یک باتری نشان دهنده عملکرد آن باتری به طور خاص خواهد بود. برای انتخاب باتری مناسب ماشین خود فاکتورهای مد نظرتان را لیست کنید و مطابق با آنها اقدام به خرید نمایید.

یک باتری ایرانی با کیفیت همه فاکتورهای بالا را به بهترین نحو ممکن دارا می‌باشد.

یک باتری ایرانی مناسب و کارآمد در مقایسه با باتری خارجی از قیمت پایین‌تری برخوردار است و می‌توانید در هزینه‌های خود در این زمینه صرفه‌جویی قابل توجهی انجام دهید.

خرید یک باتری ایرانی به بهبود وضع تولید در کارخانجات ایرانی و در نتیجه افزایش رونق و کاهش آمار بیکاری افراد ایرانی کمک می‌کند.

با خرید یک باتری ایرانی خدمات پس از فروش بهتری را دریافت خواهید کرد و در صورت خرابی یا نقص باتری ماشین امکان تعویض راحت‌تری خواهید داشت.

مزایای خرید باتری از تولیدکنندگان معتبر ایرانی محدود به موارد بالا نمی‌شود. در صورت داشتن هر گونه سوال در این زمینه می‌توانید با کارشناسان سحرباتری تماس بگیرید.

شرکت سحرباتری سپند با بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه تامین، توزیع و فروش انواع باتری و ۲۰۰ نماینده فعال، یکی از بزرگترین شرکت‌های توزیع باتری خودرو در کشور می‌باشد. تولید انحصاری برند سحر از موفقیت‌های این شرکت در سال ۹۵ بوده است که در راستای توسعه سهم بازارهدف از طریق ارائه محصولات متنوع و باکیفیت انجام گرفته است.

همچنین شرکت سحرباتری سپند مفتخر به همکاری با برندهای مطرح ایران همچون صباباتری، سوزوکی، سپاهان باتری، برنا باتری و باتری نوبل در زمینه باتری‌سازی و خودرو و … می‌باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سورنا

    بسیار عالی ممنون از مطلب خوبتون