کد مطلب: ۴۳۷۵۷۰

باران در راه است

باران در راه است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدمدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب به کشور طی روز سه شنبه (۲۷ اسفندماه) خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز(۲۵ اسفندماه) سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، مرکز، شرق، شمال شرق برخی مناطق جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی البرز فعالیت خواهد کرد. شدت این بارش‌ها دراستان‌های ایلام، لرستان، نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان خواهد بود همچنین در این روز برای شمال غرب و سواحلی شمالی کشور بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه طی روز دوشنبه (۲۶ اسفندماه) در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز، تهران و سمنان، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، گفت: این سامانه از بعد از ظهر روز سه شنبه (۲۷ اسفندماه) از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: از بعد از ظهر روز سه شنبه (۲۷ اسفندماه) سامانه بارشی جدیدی از غرب و شمال غرب به کشور وارد و به‌تدریج روز چهارشنبه (۲۸ اسفندماه) تقویت می‌شود و نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد. پنجشنبه (۲۹ اسفندماه) این بارش‌ها محدود به شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی و شمال شرق کشور خواهد شد. به‌تدریج این سامانه جمعه (اول فروردین) اواخر وقت از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

به گفته وی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲۷ و ۲۸ اسفندماه) دریای خزر مواج پیش‌بینی شده است.

ضیاییان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: در روز دوشنبه (۲۶اسفندماه) آسمان تهران کمی ابری گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۲۰ و ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. روز سه‌شنبه (۲۷اسفند ماه) آسمان پایتخت کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای این روز به ۱۸ و ۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.