خبر مهم:

کد مطلب: ۲۳۹۴۴۲

بازارسازی یکی از راهکارهای مهم در فروش محصولات دانش‌بنیان

بازارسازی یکی از راهکارهای مهم در فروش محصولات دانش‌بنیان

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: با توجه به اینکه برای بعضی از محصولات تولید شرکت‌های دانش‌بنیان بازار وجود ندارد ضروری است که این شرکت‌ها ابتدا برای محصولات بازارسازی کنند.

پشوتن پورپزشک، استاد دانشگاه و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان، در خصوص جوانان و اقتصاد دانش بنیان، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی شرکت‌هایی هستند که محصولی ندارند و زیرساخت تکنولوژیک را برای ارائه یک خدمت فراهم می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: درصد موفقیت شرکت‌های استارت آپ در همه جای دنیا پایین است، اما اینکه با روش‌های اشتباهی کاری را انجام دهیم که بعدا به عدم موفقیت منجر شود را با نمونه‌ای که در دنیا وجود دارد توجیه کنیم چندان قابل پذیریش و موافقت نیست.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه گفته می‌شود بازار برای شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد، گفت: ضروری است که شرکت‌های دانش بنیان برای محصولات تولیدی بازارسازی کنند.

پورپزشک درپاسخ به این سؤال که امسال با توجه به شعار سوال قرار بر این شده که محصولات شرکت‌های دانش بنیان داخلی خریداری و مورد حمایت قرار بگیرد، بیان کرد: اگر گفته می‌شود که محصولات شرکت‌های دانش بنیان باید مورد استفاده قرار بگیرد، ابتدا لازم است که شرکت‌های دانش بنیان خدماتی برای ارائه خدماتشان به دیگر واحدها در اولویت قرار بگیرند در این صورت این امر مؤثر واقع می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که پایه مشاوره به شرکت‌ها برای تاسیس به درستی صورت نگیرد عملا منجر به هدررفتن منابع مالی، سرمایه‌ای و زمانی می‌شود و علاوه بر این در نشاط و انگیزه جوانان نیز اثرگذار است.

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ما به عنوان مجموعه‌هایی که در این حوزه فعال هستیم نگاه دریافت مالی از دستگاه‌های دولتی نداریم، بلکه خواهان اجرای قوانین وضع شده هستیم به عنوان مثال معافیت‌های مالی در خصوص این شرکت‌ها صورت نمی‌گیرد.

پورپزشک تاکید کرد: ضروری است که دولت برای سرمایه گذارهای بخش خصوصی جذابیت ایجاد کند تا به حوزه دانش بنیان ورود پیدا کنند که در واقع این امر حلقه مفقوده در حوزه دانش بنیان است.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.