کد مطلب: ۴۵۴۹۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین عملکرد بازارهای جهانی در هفته گذشته / چرا ارزش دلار و طلا کاهش یافت؟

آخرین عملکرد بازارهای جهانی در هفته گذشته / چرا ارزش دلار و طلا کاهش یافت؟

عواملی چون گزارش‌های مربوط به نرخ بیکاری در آمریکا، نشست اوپک و ادامه نااطمینانی‌ها از وضعیت اقتصادی تحت تاثیر شیوع کرونا، در هفته گذشته بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داد.

در هفته‌ ابتدایی ژوئن با انتشار گزارش‌های اقتصادی در آمریکا و کاهش نرخ بیکاری در ماه می، تقاضا برای دارایی‌های پرریسک بار دیگر افزایش یافت و هر دو شاخص دلار و قیمت جهانی طلا با روند کاهشی مواجه شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نرخ بیکاری در آمریکا در ماه می به ۱۳٫۳ درصد کاهش یافت، این در حالی است که این رقم در ماه آوریل ۱۴٫۷ درصد گزارش شده بود.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، طی هفته گذشته ۱٫۱ درصد افت کرد.

در عین حال روز سه‌شنبه، بانک مرکزی اروپا از یک بسته مشوق مالی جدید به ارزش ۶۰۰ میلیارد یورو برای مقابله با پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا رونمایی کرد. این اقدام بانک مرکزی موجب شد رشد یورو در مقابل دلار رشد کند.

در مجموع، کل اعتبارات مشوق مالی اروپا به ۱٫۳۵ تریلیون یورو (۱٫۵۲ تریلیون دلار) رسید.

نمودار زیر بازدهی چهار بازار دلار، طلا، نفت برنت و بیت‌کوین را در هفته گذشته میلادی نشان می‌دهد:

بازارهای جهانی

تحت تاثیر بهبود نرخ بیکاری، قیمت جهانی طلا هم در هفته گذشته روند کاهشی به خود گرفت و بار دیگر به کانال هزار و ۶۰۰ دلار بازگشت. در مجموع فلز زرد در هفته گذشته ۲٫۶ درصد افت کرد.

در بازار نفت اما طلای سیاه بیش از ۱۲ درصد رشد کرد. از مهم‌ترین دلایل این رشد می‌توان به بهبود تقاضا به‌دلیل بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی و همچنین تصمیم تولیدکنندگان برای حفظ سطح کنونی تولید اشاره کرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت نفت روز جمعه و با عبور از بشکه‌ای ۴۲ دلار، به بالاترین سطح سه ماه گذشته رسیده است.

در بازار ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین که در معاملات روز دوم ژوئن (سه‌شنبه) موفق شد از مرز ۱۰ هزار دلار عبور کند، بار دیگر عقب‌نشینی کرد.

در حال حاضر (و در لحظه تنظیم گزارش) قیمت این ارز دیجیتال با قیمت ۹ هزار و ۶۶۱ دلار معامله می‌شود.

در مجموع طی هفت روز گذشته بیت‌کوین هم با رشد ۱٫۲۱ درصدی مواجه شد.

درحالی‌که سومین هَوینگ (نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین) در اواسط ماه می رخ داد، انتظار می‌رود، این ارز رمزنگاری‌شده رشد قابل توجهی را تجربه کند.

اخیرا اما در گزارشی در بلومبرگ عنوان شده که ارزش بیت‌کوین در سال جاری میلادی دو برابر شده و تا ۲۰ هزار دلار هم خواهد رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.