کد مطلب: ۴۶۷۱۸۶

سیگنال سبز بازارهای جهانی به بورس / شروع سبز بورس‌های جهانی

سیگنال سبز بازارهای جهانی به بورس / شروع سبز بورس‌های جهانی

در معاملات امروز بازارهای جهانی طلا همچنان در سطوح بالای قیمتی معامله می‌شود ولی نفت پس از رشد روز گذشته امروز با اندکی افت مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در معاملات امروز بازارهای جهانی، تداوم نگرانی‌ها از فشار پاندمی کروناویروس بر اقتصاد جهانی و رکود فراگیر اقتصادی موجب شد تا طلا همچنان در نزدیکی سطح تاریخی خود معامله شود. بر اساس گزارش رویترز هر اونس طلا در معاملات امروز بالای یک هزار و 976 دلار معامله شد که اگر چه حدود 8 دلار از رکورد تاریخی روز گذشته خود فاصله دارد اما همچنان نشانگر تداوم روند صعودی این فلز گرانبهاست.

در بازار جهانی نفت نیز اخبار افزایش تولید از سوی برخی تولیدکنندگان موجب شد تا قیمت نفت با افت اندکی مواجه شود. بدین ترتیب هر بشکه نفت وست‌تگزاس اینترمدییت با 0.5 درصد کاهش نسبت به روز گذشته 40 دلار و 79 سنت و هر بشکه نفت برنت نیز با 0.6 درصد افت 43 دلار و 88 سنت معامله شدند. این افت در حالی رخ داده که در معاملات روز دوشنبه و به دلیل افزایش بیش از انتظار آمار فعالیت تولید در آسیا، اروپا و آمریکا نفت برنت 1.5 و نفت آمریکا 1.8 درصد رشد را به ثبت رسانده بودند.

رشد شرکت‌های تکنولوژی و همچنین آمار امیدوارکننده بخش تولید همچنین موجب رشد بازارهای سهام آسیایی در معاملات اول وقت این بازارها شد. شاخص MSCI آسیاپاسیفیک امروز در حالی رشدی 0.9 درصدی را تجربه کرد که بورس توکیو نیز بیش از یک درصد بازدهی داشت. روز گذشته نیز شاخص صنعتی داوجونز حدود 0.9 درصد و شاخص اس اند پی نیز 0.7 درصد رشد را به ثبت رسانده بودند.

البته بازار فلزات اساسی امروز شروع خوبی نداشت و آلومینیوم، سرب، روی و مس همگی با افت قیمت در بازارهای جهانی مواجه شدند. افت قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی در حالی رخ داده که روند قیمتی این فلزات به طور کلی مثبت بوده و با از سرگیری فعالیت‌های صنعتی اقبال به این فلزات بیشتر شده است.

بدین ترتیب به نظر نمی‌رسد این افت ناچیز تاثیری بر روی قیمت نمادهای بورسی گروه فلزات اساسی در بورس ایران داشته باشد. گروهی که به تازگی واکنش مثبتی به تحریم‌های جدید آمریکا علیه فلزات داده است. با این حال افت قیمت نفت می‌تواند همچنان شرکت‌های فراورده‌های نفتی بورس را تحت تاثیر خود قرار دهد. این گروه که در روزهای اخیر وضعیت خوبی را نداشته است با معاملات منفی در اکثر نمادهای بزرگ خود مواجه شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.