خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۰۲۷۰

سیگنال امروز بازارهای جهانی به بورس چیست؟ / نفت کمی گران شد

سیگنال امروز بازارهای جهانی به بورس چیست؟ / نفت کمی گران شد

در آغاز معاملات بازارهای جهانی در این هفته، طلا پس از ثبت بدترین عملکرد هفتگی 5 ماه اخیر خود، همچنان زیر 2000 دلار معامله می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اولین روز معاملاتی بازارهای جهانی قیمت طلا پس از ثبت بدترین عملکرد هفتگی 5 ماه اخیر خود، اندکی با رشد مواجه شد ولی همچنان زیر سطح 2000 دلاری معامله می‌شود.

بروز نشانه‌هایی در خصوص بهبود روابط تجاری آمریکا و چین موجب شده تا طلا در هفته گذشته روندی نزولی در پیش بگیرد. هر اونس طلا در معاملات امروز در محدوده 1950 دلاری دادوستد می‌شود و این در حالی است که افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا موجب شد تا دلار پس از چند هفته افت در هفته گذشته کمی تقویت شود.

بازارهای آسیایی نیز امروز را با روندی صعودی آغاز کردند که ناشی از بهبود آمار و ارقام اقتصادی چین بود. شاخص بورس سهام آسیا-پاسیفیک با رشدی 0.5 درصدی در معاملات امروز به بالاترین سطح سال جاری خود نزدیک شد. البته شاخص نیکی ژاپن که روز جمعه به بالاترین سطح 6 ماه اخیر خود رسیده بود امروز را با افتی اندک آغاز کرد.

همچنین در معاملات بازار جهانی نفت نیز هر بشکه نفت برنت با رشدی نزدیک به یک درصد مجددا وارد سطح 45 دلاری شد. نفت آمریکا نیز رشدی یک درصدی را تجربه کرد و 42 دلار و 38 سنت معامله شد. طرح چین برای واردات حجم بزرگی از نفت آمریکا در آگوست و سپتامبر و همچنین افزایش نگرانی‌ها در خصوص تداوم کاهش تقاضای سوخت به دلیل افزایش روزافزون شمار مبتلایان به ویروس کرونا از دلایل اصلی رشد قیمت نفت در شروع معاملات این هفته بود. در بازار فلزات اساسی نیز مس، روی و آلومینیوم همگی معاملات اول وقت امروز خود را با سبزپوشی آغاز کردند.

بازارهای جهانی در حالی هفته خود را از امروز آغاز کرده‌اند که بورس تهران در دو روز ابتدایی هفته بیش از 150 هزار واحد سقوط داشته است و روز گذشته بدترین عملکرد 6 سال اخیر خود را به ثبت رساند. دو زمانه شدن معاملات امروز، تغییر فرمول قیمت‌گذاری خوراک پالایشگاه‌ها و همچنین لغو پیش‌فروش نفت، رخدادهایی بوده که از پایان روز گذشته تا به امروز می‌تواند در کنار بهبود روند بازارهای جهانی روی بورس تهران تاثیرگذار باشند. تغییرات قیمت نفت می‌تواند عرضه اوراق سلف نفتی را به چالش بکشاند چرا که اگر نرخ تعیین شده از قیمت جهانی نفت گران‌تر باشد، جذابیت این اوراق را به خطر خواهد انداخت.
با این اوصاف باید دید آیا امروز بورس می‌تواند به روند نزولی چهار روز اخیر خود پایان دهد یا خیر.

گزارش روزانه بازارهای جهانی را از صفحه اقتصاد جهان تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسنی

    این ریزش ادامه دار و شدید خواهد بود خروج تنها گزینه است و تعلل باعث ویرانی سرمایه و زندگی میشود. حالا متوجه شدید وقتی کارشناسان دلسوز از ترکیدن حباب میگفتند یعنی چی؟ البته تجربه خوبی براتون شد. صدا و سیما یک کلمه از سقوط بورس حرف نمیزنه گویا همه چیز هماهنگ شده بوده. خدا بهتون صبر بده

    • نگار

      معلومه که شما اصلا تلویزیون ایران رو نگاه نمیکنی وگرنه متوجه میشدی دو روزه که تو همه اخبارش داره از ریزش بورس حرف میزنه

  • ناشناس

    شاخص کل 130 % صعود کرد.طبیعیه اصلاحش کمی طول بکشه.بازار حباب داره.حباب ها هم سهامداران ناشی هستن که با ترکاندن سرمایشون دارن خارج میشن….

  • ناشناس

    آقای روحانی
    آقای قالیباف اصل
    به رفتار زشت حقوقی نظارت کنیدعلت عرضه ها آبشاری حقوقی و سرکوب سهم ها چیه؟؟؟

  • ناشناس

    این علی محمد نژاد ۴روزه داره صبح و شب زورش را می زنه که با تحلیل های خودش مثلا بورس را مثبت کنه ولی روز به روز وضع داره بدتر می شه. داداش بورس به حرف من و تو نیست. راه خودش را می ره زور الکی نزن.

  • هستی

    حداقل استرس ادمو کم میکنه و اون کسایی ک دارن با فروششون گند میزنن به بورس شاید دست نگهدارن