کد مطلب: ۵۵۳۸۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بررسی بازارها نسبت به انتخابات سال ۹۶ / کدام بازار ۱۳۰۰ درصد رشد کرده است؟

بررسی بازارها نسبت به انتخابات سال ۹۶ / کدام بازار ۱۳۰۰ درصد رشد کرده است؟

از انتخابات سال ۹۶ تا امروز که سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برگزاری می‌شود، بورس بیش از ۱۳۰۰ درصد رشد کرده و طلا ۸۳۹ درصد گران شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از روز انتخابات سال ۹۶ تا امروز بیشترین رشد در بازار بورس رخ داده، اما طلا نیز حدود ۸۴۰ درصد گران شده است.

بورس

شاخص کل بورس در هفته منتهی به ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ روی سطح ۸۰ هزار واحدی قرار داشت. طی چهار سال گذشته شاخص بازار سرمایه ۱۳۳۳ درصد رشد کرده است.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل با رشد یک میلیون و ۶۷ هزار واحدی در دولت دوم روحانی حالا هفته منتهی به روز انتخابات سیزدهم روی سطح یک میلیون و ۱۴۷ هزار واحدی ایستاده است.

بورس در این چهار سال رشد پرشتابی داشته و فاصله معناداری با دیگر بازارها دارد.

طلا

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ معادل ۱۱۵ هزار تومان بوده، در چهار سالی که گذشته طلا ۸۳۹ درصد افزایش قیمت داشته است.

طبق داده‌های اتحادیه طلا، هر گرم طلای ۱۸ عیار در حال حاضر حدود یک میلیون و ۸۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که نسبت به انتخابات قبلی ۹۶۵ هزار تومان بیشتر است.

سکه

در حالی که هر عدد سکه امامی در حال حاضر حدود ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت دارد، در روز انتخابات قبلی یعنی در سال ۹۶ معادل یک میلیون و ۱۸۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شده است.

سکه طرح جدید در چهار سال گذشته ۸۰۶ درصد (معادل ۹ میلیون و ۵۶۲ هزار تومان) رشد کرد.

دلار

قیمت دلار طی چهار سالی که از انتخابات سال ۹۶ می‌گذرد ۴۸۲ درصد رشد کرده است.

دلار در روز قبل از انتخابات ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ حدود سه هزار و ۷۶۷ تومان بود، از آن تاریخ تا به امروز ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان رشد کرده است. در حال حاضر دلار در صرافی ملی بیش از ۲۴ هزار تومان است.

اانتخابات

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.