کد مطلب: ۴۱۳۴۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نوسان بازارها در دو هفته قطعی اینترنت / گرانی ۸ درصدی دلار و طلا / بورس کمترین واکنش را نشان داد

نوسان بازارها در دو هفته قطعی اینترنت / گرانی 8 درصدی دلار و طلا / بورس کمترین واکنش را نشان داد

دو هفته از قطعی اینترنت می‌گذرد، در طول این دوره بازارهای طلا و ارز بیشترین حساسیت را داشتند و سکه بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد، اما بازار سرمایه کمترین واکنش را از خود نشان داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت قیمت بنزین را از روز 24 آبان ماه سال جاری گران کرد و از لیتری هزار تومان به لیتری سه هزار تومان رساند. اعتراضات به افزایش 200 درصدی قیمت سوخت فردای گران شدن بهای بنزین یعنی از روز 25 آبان ماه آغاز شد و به دنبال آن، اینترنت نیز قطع شد.

اینترنت هرچند هنوز در برخی از استان‌ها به صورت کامل وصل نشده اما در تهران این قطعی به بیش از دو هفته نرسید.

در طول این دو هفته بازارهای مالی نوساناتی را تجربه کردند. سکه در این دوره بیشترین نوسان را داشته و بیشترین حساسیت قیمت در این فلز زرد رنگ رخ داده، به نحوی که بازدهی هشت درصدی را از آن خود کرده است.

قیمت سکه طرح جدید پیش از قطعی اینترنت روی رقم چهار میلیون و 56 هزار تومان قرار داشت، در دو هفته‌ای که سپری شد 326 هزار تومان به ارزش سکه افزوده شد و در روز هفتم آذر ماه به رقم چهار میلیون و 382 هزار تومان رسید.

پس از سکه دلار با رشد 900 تومانی بیشترین افزایش قیمت را داشته است. قیمت شاخص ارزی دو هفته قبل در کانال 11 هزار تومان و روی نرخ 11 هزار و 500 تومان بود.

دلار آمریکا امروز پس از دو هفته به رقم 12 هزار و 400 تومان رسیده و بازدهی 7.8 درصدی را برای خود به ثبت رسانده است.

بازار

در دو هفته قطعی اینترنت سکه بیشترین افزایش قیمت را داشت.

طلای 18 عیار نیز با رشد 5.4 درصدی سومین بازار پربازده شد؛ افزایش قیمت هر گرم طلا در این دوره حدود 22 هزار تومان است.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز 23 آبان ماه یعنی یک روز پیش از افزایش قیمت بنزنین، روی نرخ 411 هزار تومان قرار داشت و در پایان دوره مورد بررسی یعنی در رزو هفتم آذر ماه به رقم 433 هزار تومان رسیده است.

اما در بین بازارهای مالی، بازار سرمایه کمترین رشد و نوسان را داشته است. شاخص کل بورس در طول دو هفته اخیر حدود چهار هزار واحد افزایش یافته است.

این شاخص در روز 22 آبان ماه روی سطح 307 هزار واحدی قرار داشت و در روز ششم آذر ماه با رشد چهار هزار واحدی روی سطح 311 هزار واحدی بسته شد. بازدهی این بازار در طول دو هفته اخیر حدود 1.3 درصدی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.