کد مطلب: ۷۲۳۲۳۱

ایرانشاهی با اعلام تغییرات جدید در اساسنامه صندوق‌های دولتی عنوان کرد؛

بازارگردان دارا و پالایش یکم تغییر کرد

بازارگردان دارا و پالایش یکم تغییر کرد

به موجب تصویب مجمع صندوق‌های دارا و پالایش یکم اساسنامه جدید آن‌ تصویب شد؛ همچنین امیدنامه این صندوق‌ها نیز تغییر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس اداره بازرسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: با تصویب مجمع صندوق‌های دارا و پالایش یکم، اساسنامه جدید آن‌ها مصوب شد؛ امیدنامه این صندوق‌ها نیز تغییر کرد و به واسطه تغییرات به وجود آمده، رکن بازارگردان نیز تعیین شد.

به نقل از سنا، علی‌اکبر ایرانشاهی، رئیس اداره بازرسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس ظهار کرد: روز گذشته مجمع دو صندوق پالایشی یکم و دارا یکم برگزار شد و اساسنامه آنها مطابق آخرین تغییرات هیات وزیران به تصویب رسید؛ در حقیقت هر آنچه که هیات وزیران نظر بر تغییر آن داشتند، روز گذشته مصوب شد.

ایرانشاهی در تکمیل سخنان خود افزود: با تصویب مجمع این صندوق‌ها، امیدنامه آن‌ها نیز تغییر کرده و رکن بازارگردان به واسطه تغییرات به وجود آمده، تعیین و مصوب شد.

وی مطرح کرد: مطابق مصوبات مذکور، صندوق‌ پالایش و دارا یکم از مدیریت غیرفعال به فعال تغییر کرده و بازارگردان‌های این صندوق‌ها می‌توانند نسبت به صدور و ابطال واحدها (یونیت) اقدام کنند که این موضوع علاوه بر اینکه نقدشوندگی آنها را افزایش می‌دهد، منجر به کاهش فاصله قیمت بازار با NAV صندوق‌ها می‌شود.

رئیس اداره بازرسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس بیان کرد: بازارگردان‌های صندوق دارا یکم و پالایش مطابق مقررات براساس حداقل سفارش انباشته و حداقل معاملات روزانه‌ای که توسط بورس‌ها مشخص می‌شود، اقدام به انجام عملیات بازارگردانی خواهند کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.