خبر مهم:

کد مطلب: ۲۸۶۹۰۹

بازار ارز به سمت تعادل حرکت می‌کند

بازار ارز به سمت تعادل حرکت می‌کند

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: با اجرای بسته جدید ارزی، بازار ارز به سمت تعادل در حرکت است.

نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در برنامه نگاه یک در خصوص گفته‌هایی مبنی بر ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت گفت: هماهنگی سطوح مختلفی همچون هماهنگی در هدف، ایده و تحلیل، تصمیم گیری، اجرا و عمل است مهم اینست در دولت هماهنگی در تصمیم‌گیری و اجرا داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: در دولت یازدهم دوبار در هفته ستاد اقتصادی در ریاست جمهوری برگزار می‌شد و جمع بندی این تصمیمات برای اجرا به نهادهای ذیربط ارجاع می شد در دولت دوازدهم علاوه بر آن معاونین 3 دستگاه کلان اقتصادی هم جلسه داشتند و مسائل به ستاد اقتصادی می‌رود.

نهاوندیان تصریح کرد: حرکت کشور در حوزه اقتصاد مرتبا به سمت انسجام و هماهنگی بیشتر بوده و انتظار می‌رود بخشی از ناهماهنگی‌های ساختاری با این هماهنگی در تصمیم‌گیری از بین برود. ما همواره در طول زمان ناهماهنگی هایی در ساختار تصمیم گیری داشته‎‌ایم و برخی اطلاعات در دستگاه‌های مختلف اعلام می شود با هم مغایرت دارد.

این مقام مسئول گفت:یک سری اصلاحات در قوانین و تقسیم کار ها در امر اقتصاد لازم داریم تا برآیند آن احساس امنیت فعال اقتصادی و برنده شدن در صحنه بین الملل باشد.

وی افزود:وقتی به جای کلی گویی روی مسئله تمرکز شود به نتیجه می‌رسیم به طور مثال موضوع سیاست ارزی زمانی که در شورای عالی که سه قوه حضور داشتند مطرح شد اجماعی روی مفاهیم محوری آن صورت گرفت. در فضای تعاملی همه ظرفیت‌های نظام را برای توسعه بهتر به کار گرفته می‌شود.

نهاوندیان تاکید کرد:اولویت یک در دولت، اقتصاد است و رئیس جمهور هم بیش از هر زمان دیگری در این امر اهتمام دارند و طبعا تقسیم کار صورت می گیرد اما هماهنگی های نهایی توسط رئیس جمهور صورت می‌گیرد و نباید دنبال شخص خاصی بود که در این مورد تصمیم گیرنده باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات دیگری در کابینه دولت شاهد خواهیم بود گفت: آنچه در 5 سال دیده ام از رئیس جمهور اینست که در مسائل جدی کشور تعارف ندارند اگر به این نتیجه برسند فرد دیگری بهتر کار می کند در جایگاهی قطعا درنگ نمی کند. در مورد تغییر دیگر در کابینه دولت باید از خود آقای رئیس‌جمهور پرسید.

نهاوندیان در پاسخ به این سوال که آیا شما به عنوان گزینه اصلی وزارت کار مطرح هستید؟ گفت: خیر این مطلب صحت ندارد.

وی در خصوص اینکه طیب نیا مجدد به دولت باز می گردد ؟ پاسخ داد: بنده اطلاعی در این خصوص ندارم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.