کد مطلب: ۴۶۲۶۷۸

شایعه داغ دیروز بازار سهام / راه‌اندازی بازار برتر بورس واقعیت دارد؟

شایعه داغ دیروز بازار سهام / راه‌اندازی بازار برتر بورس واقعیت دارد؟

دیروز خبری در فضای معاملاتی بازار سهام کشور داغ شد که تحلیلگران انتظار داشتند معاملات بورس تهران تحت تاثیر آن قرار گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، راه‌اندازی یک‌باره بازار برتر از اول مرداد ماه به‌صورت چراغ خاموش شایعه‌ای است که در گوشه و کنار بازار سهام به گوش می‌رسد. در همین حال برخی فعالان بازار سهام بر این باورند که دامنه نوسان ۱۰ درصدی بازار برتر می‌تواند دلیل محکمی برای شروع به کار یک‌باره این بازار در نظر گرفته شود.

علی صحرایی، مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: بورس تهران به‌عنوان مسئول اجرای بازار برتر چنین برنامه‌ای را در دستور کار ندارد.

او با تکذیب شایعات راه‌اندازی بازار برتر اعلام کرد: تصمیمی برای اجرایی شدن بازار برتر از اول مرداد ماه اتخاذ نشده است و این مهم در بورس تهران به هیچ‌عنوان موضوعیت نخواهد داشت.

علی صحرایی در باره زمان دقیق راه‌اندازی بازار برتر نیز تاکید کرد:‌ راه‌اندازی این بازار به کارشناسی بیشتری نیاز دارد و احتمالا در کوتاه‌مدت شاهد راه‌اندازی این بازار نباشیم. با این حال زمان مشخصی برای راه‌اندازی نمی‌توان اعلام کرد. او اعلام کرد:‌ بازار برتر به معنی افزایش دامنه نوسان است و بورس تهران افزایش دامنه را در دستور کار خود ندارد.

منبع: دنیای بورس

آخرین اخبار و گزارش‌ها از بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    پس شایعه نیست

  • ناشناس

    یکی جلوی رشد قارچی سهم های غیربنیادی و ضررده دولتی رو بگیره
    حبابی که تو این سهم ها شده باعث شده اکثر سهم های بنیادی زیر قیمت واقعی و با ضرر به سهام دارانی که با دانش و تحلیل خرید کردن انجام بشه

  • ناشناس

    هر چیزی مثل دامنه محدودیت نوسان که جلوی روند طبیعی بازار را بگیرد زمینه ساز نوعی دستکاری آشکار و بظاهر قانونی در معاملات است که با ایجاد صف – سوء استفاده بعضی را در ورود تقاضای خرید و فروش و باصطلاح سرخط گذاری فراهم کرده.

  • ناشناس

    البته افزایش دامنه نوسان خبر خوبی است که با افزایش عمق بازار و نقدینگی بازار سرمایه مطابقت دارد گرچه هر گونه دامنه محدودیت نوسان که جلوی روند طبیعی بازار را بگیرد زمینه ساز نوعی دستکاری آشکار و بظاهر قانونی در معاملات است که با ایجاد صف خرید و فروش باعث امکان سوء استفاده بعضی را در ورود تقاضای خرید و فروش و باصطلاح سرخط گذاری فراهم کرده و همچنین بر روند معمول بازار تاثیر داشته و تحلیل‌ها ی تکنیکال را مشکل میکند. گاهی این صفهای معاملاتی سهوی از روی هیجان تازه واردها است و بعضا عمدی و برای گمراهی افراد کم تجربه است تا در صف فروش ارزان بفروشند اصلا بهتر است این دامنه برداشته و محدودیت نوسان برداشته شود

  • منصف

    حبابیون تا کی میخوان سمپاشی کنن چرا نمیخوان شرکتا رشد کنن
    شما برین پفکتونو میل کنین

  • توکلی

    احتمالا ۱شهریور ماه اوکی شه

    • ناشناس

      همین 5 درصد رو نمی توانید کنترل کنید وای به ده درصد
      اگر در اسفند نوسان روی 2 درصد تصویب شده بود و توسط وزیر اقتصاد لغو نشده بود الان بورس رشد معقولتری داشت