خبر مهم:

کد مطلب: ۲۸۴۵۲۷

بازار تلفن همراه و مشکل قطعات نامرغوب

بازار تلفن همراه و مشکل قطعات نامرغوب

این روزها به دلیل افزایش قیمت‌های نامتعارف، بسیاری از شهروندان تعمیر گوشی‌های تلفن همراه را بر خرید آن ترجیح می‌دهند اما هزینه‌های بالای تعمیر و قطعات نامرغوب آنها را دچار مشکل کرده است.

گذری در بازار تلفن همراه نشان می‌دهد بسیاری از مردم علاقه دارند به جای خرید مدل‌های جدید تلفن همراه ، گوشی‌های قدیمی خود را با تعمیر یا تعویض قطعه معیوب همچنان حفظ کنند تا بلکه از هزینه‌های خود بکاهند.

به گزارش تجارت‌نیوز، کافی است سری به یکی از مراکز اصلی خرید تلفن همراه بزنید و با انبوهی از مردمی مواجه شوید که دنبال خرید قطعاتی چون باتری و یا لوازم جانبی برای تلفن همراه خود هستند گرچه زمانی نه چندان دور، همین آدم ها دنبال تازه‌ترین مدل عرضه شده گوشی به بازار بودند.

هرچند این گروه از دارندگان تلفن همراه امیدوارند با تعمیر، گوشی آنها نونوار شود اما معضل همیشگی «قطعه دست دوم» و «نامرغوب (فیک)» در بازار برپاست.

یکی از شهروندان که برای تعویض باتری تلفن همراه خود به بازار مراجعه کرده بود، در این باره گفت: برای خرید یا تعویض قطعه این روزها یا باید در بازار آشنا داشته باشی یا فردی مطمئن فروشگاه خوبی را معرفی کند تا بتوانی قطعه اصلی خریداری کنی؛ گرچه قطعه اصلی هم کمتر پیدا می‌شود.

این شهروند گفت: مدتی است باتری تلفن همراهم خوب کار نمی‌کند و گوشی‌های جدید نیز گران شده‌اند برای همین مصمم شدم برای تعویض باتری اقدام کنم و با توجه به وفور قطعه نامرغوب، یکی از آشنایان فروشگاهی را معرفی کرده است که کمی منصف تر به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: این روزها به هیچ وجه نمی‌توان به قطعه‌ای که در بازار موجود است اعتماد داشت زیرا متخلفان به جای استفاده از قطعه اصلی، جنس تقلبی یا دست دوم استفاده می‌کنند که در نهایت کل تلفن همراه را از کار می‌اندازد.

فرد دیگری که خود را دانشجوی رشته کامپیوتر معرفی کرد نیز گفت: استفاده از قطعه دست دوم و نامرغوب چینی این روزها در بازار بیداد می‌کند و حتی آنهایی که کمی وارد هستند، باید احتیاط کنند تا مبادا قطعه تقلبی را به جای اصلی دست آنها بدهند.

یک فروشنده لوازم جانبی هم در این باره گفت: قطعه‌های نامرغوب و تقلبی این روزها در بازار بیشتر شده است و هیچ نظارتی هم بر بازار نیست.

مهدی شعیبی افزود: خیلی از همکاران تلاش دارند از فروش چنین قطعه‌هایی خودداری کنند اما برخی نیز بی‌توجه به وضعیت مردم، این قطعه‌ها را به فروش می رسانند.

وی ادامه داد: باید دست اندرکاران فکری در این باره کنند وگرنه مردم متضرر واقعی خواهند بود و میزان آسیب پذیری تلفن‌های آنان افزایش خواهد یافت.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.