کد مطلب: ۴۸۱۴۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شروع سبز و رشد یک‌دست اولین روز هفته / بازگشت شاخص هم‌وزن به کانال صعودی

شروع سبز و رشد یک‌دست اولین روز هفته / بازگشت شاخص هم‌وزن به کانال صعودی

در پایان معاملات امروز بازار سهام، افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز باعث رشد 2.84 درصدی شاخص کل شد و شاخص هم‌وزن نیز بعد از یک هفته روند نزولی امروز بیش از نیم درصد رشد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با شروع معاملات امروز بازار سهام افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز باعث صعودی شدن روند بازار شد و شاخص کل با رشد بیش از 2.5 درصدی به یک میلیون و 546 هزار واحد رسید، همچنین امروز شاخص هم‌وزن نیز رشد بیش از نیم درصدی داشت و این خبر از کلیت مثبت بازار می‌دهد.

ارزش معاملات امروز بازار سهام از 10 هزار میلیارد تومان عبور کرد و نمادهای خودروی، پالایشی، فلزات اساسی و پتروشیمی در رنج مثبت و راوان معامله شدند.

همچنین امروز نمادهای بانکی صف خرید شدند.

در حالی که هفته گذشته بازار سهام با عرضه سنگین مواجه شده بود و روندی نزولی را طی کرد اما در بازار سهام امروز تقاضا از عرضه بیشتر بود و همین عامل باعث روند صعودی بازار سرمایه شد، اما پیش‌بینی می‌شود بازار فردا با موجی از عرضه همراه است که اگر تقاضا این عرضه را خنثی کند روند این هفته بازار سرمایه صعودی خواهد بود.

برتر 12 مهر

رشد بازار سهام در حالی است که امروز نرخ ارز صرافی ملی کاهش پیدا کرده است و از طرفی خرید حقیقی‌ها بیشتر شده است و به دلیل ممنوعیت نوسان‌گیری کسانی که امروز در کف قیمتی سهام خریداری کردند قادر به فروش سهام خود نبودند.

همچنین یکی از علل رشد بازار می‌تواند فعال شدن بازیگردان‌ها باشد که با حمایت از بازار مانع از قفل شدن بازار در صف خرید یا صف فروش می‌شوند.

آخرین اخبار بورسی را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عباس قلی

    باور کنید من میخواستم سهم های وسپهر و خودرویی را خرید بزنم ولی متاسفانه تا اخر وقت نتونستم چون راه نداد بخرم .
    نمیدونم علت چیست

  • وقت رشد شاخص

    دوستان عزیز، اگر در این هفته سهامتون رو عرضه نکنید استارت صعود بازار زده میشه. اونوقت می‌تونید از سودش در هفته های بعد لذت ببرید. کمی با تفکر عمل کنید. الان وقت عرضه نیست وقت خریده. این شانس صعود رو از بازار نگیرید.

  • دلارام

    دوستان حقیقی عزیز،همه درطول این دوماه حدودا۴۰ تا۶۰درصدضررکردیم.وخیلیا از ماسوءاستفاده کردن.ازدولت گرفته تاحقوقی.دولت با کاهش قیمت سهام ونوسانگیری،حقوقیهاباایجادترس ونوسانگیری وسایرروشهای که افرادسودجوباعث شدن تاضررزیادی متحمل شویم..حالا میخوام اینوبگم .امروزبازار مثبت شد برای اینکه بتونیم ضررهامون جبران بشه لطفا همگی اتحادداشته باشیم..ازفرداحقوقی با اودرترس گولمون نزنن وهیجانی بشم.تاسهاممون ازدستمون دربیارن وبازارومنفی کنن..فرداحقوقی هرچه عرضه کرد همه روبخریم.وپوزه حقوقی وافراد بی وجدان روبخاک بمالیم..فقط فردارواتحادداشته باشیم حقوقی هیچ غلطی نمیکنه

  • ناشناس ۱

    تجارت نیوز میگه فرداعرضه زیادداریم،میخواد ازهمین الان باعث ترس شما بشه.فردا هیچ حقیقی سهام خودشونمی فروشه.تازه همه رومیخریم

  • سهامداری کنید

    دوستان این هفته رو سهامدری کنید. اگر حقوقی فروخت شما نفروشید. مخصوصا عرضه اولیه هایی که امروز مثبت شدند. اگر این هفته سبز باشه استارت صعود شاخص زده میشه. بذارید بازار روند صعودی بگیره بعد با سود مناسب بفروشید.

  • ناشناس

    اتفاقأ فردا تقاضا بيشتر از امروز خواهد بود! اونايي كه فروختن دوباره ميخان خريد بزنن! وقتي سهماي خودرويي تكون خوردن امروز يعني صعود شروع شد???

  • ناشناس

    در این مرحله که بیاری خدا صف فروش جمع شده سهمی که صف خرید شد اصلا سفارش فروش نذارید تا مثبت بمونه و خرید بشه تا حجم مبنا پر کنه برا فردا مثبت ۵ پایانی و دامنه بخوره نا سریع بسود برسید برای روزهای بعد هم همینطور

  • ناشناس

    درود . تجارت نیوز سعی بر ناامیدی سهامداران دارد . اما این بار خودش ناامید خواهد شد .

  • ناشناس

    پرسود باشید

  • Mahmoud

    اقا و خانوم محترم سهام خودتو نفروش.چرا این مردم ما به خودشون رحم نمیکنن کلا بازی میخورن از دولت