کد مطلب: ۴۶۲۶۸۲

آخرین روند قیمت طلا / بازار طلا و سکه چهارشنبه را چطور آغاز می‌کنند؟

آخرین روند قیمت طلا / بازار طلا و سکه چهارشنبه را چطور آغاز می‌کنند؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز سه‌شنبه ۲۴ تیر ماه با ۸,۸۰۰ تومان افزایش، ۹۹۵ هزار تومان معامله شد. آیا این روند صعودی قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز سه‌شنبه ۲۴ تیر ماه با ۸,۸۰۰ تومان افزایش، ۹۹۵ هزار تومان معامله شد. آیا این روند صعودی قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟

در روزی که دلار به سوی کانال جدید حرکت کرد، سکه تمام بهار آزادی نیز از حرکت نایستاد و به سوی مرز ۱۱ میلیونی حرکت کرد. دیروز سکه ۱۰۰ هزار تومان رشد را تجربه کرد و به بهای ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

این رشد در شرایطی رقم خورد که بهای طلا در بازارهای جهانی سیگنال کاهشی به معامله‌گران بازار داخلی داد. دیروز طلای جهانی حدود ساعت ۴ بعدازظهر زیر مرز هزار و ۸۰۰ دلاری نوسان می‌کرد؛ همین عامل به احتمال زیاد موجب شد سکه‌بازان در مقایسه با معامله‌گران دلار با احتیاط بیشتری رفتار کنند.

دیروز گرم طلای ۱۸ عیار نیز به مرز یک میلیون تومان نزدیک شد و با ۱۴ هزار تومان افزایش به بهای ۹۹۹ هزار تومان رسید. حتی برخی از کانال‌های اطلاع‌رسانی عنوان کردند که گرم طلای ۱۸ عیار از مرز یک میلیون تومان عبور کرده است؛ با این حال در سایت مرجع معامله‌گران طلا قیمت گرم طلا زیر مرز یک میلیون تومانی بود. البته در سطح خرد قطعا دیروز گرم طلای ۱۸ عیار به بالای یک میلیون تومان رفته است، امری که قیمت مصنوعات طلا را تحت‌تاثیر خود قرار خواهد داد.

دنیای اقتصاد علاوه بر این روایت، در گزارشی دیگر درباره این بازار نوشته است: بازار سکه روند صعودی خود را طی معاملات سه‌شنبه به همراهی اهرم دلار ادامه داد. هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ روز گذشته با قیمت بی‌سابقه ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار تهران دست به دست شد. این قیمت ۱۰۰ هزار تومان بالاتر از قیمت‌های روز دوشنبه بود.

اوراق گواهی سپرده سکه در بورس کالا هم ضمن تحمل محدودیت دامنه نوسان یک درصدی، در پی تشکیل صف خرید تا سطح ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار‌تومان بالا آمد و فاصله خود را با قیمت در معاملات فیزیکی در حد ۲۵۰ هزار تومان حفظ کرد. البته دیروز در حالی که نرخ داخلی دلار حدود ۲/ ۲ درصد ارتفاع گرفت، قیمت سکه فیزیکی به زحمت توانست به رشد یک درصدی دست یابد. دلیل این واگرایی را باید در عقب‌نشینی اونس جهانی طلا از مرز ۱۸۰۰ دلار جست‌وجو کرد.

بازگشت مجدد اونس به کانال ۱۷۰۰

بهای هر اونس طلای جهانی یک بار دیگر از کانال ۱۸۰۰ دلار عقب نشست و ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه به سطح ۱۷۹۶ دلار تنزل کرد. گرچه ریسک‌های مرتبط با کرونا به همراه تشدید تنش‌های دیپلماتیک میان آمریکا و چین بر دارایی‌های پرریسک فشار آورد و از طلا حمایت کرد اما تقویت نسبی ارزش دلار منجر به عقب‌نشینی طلا از کانال ۱۸۰۰ دلار شد.

با عبور تعداد مبتلایان جهان از مرز ۱۳ میلیون نفر، فرماندار پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا، یعنی کالیفرنیا، دستور تعطیلی مراکز تفریحی را صادر کرد. علاوه بر شیوع کرونا، نگرانی‌های جدید از تنش‌های دیپلماتیک بین آمریکا و چین نیز تاثیری منفی بر تمایل سرمایه‌گذاران برای ریسک‌پذیری داشت و مانع از افت شدید طلا شد. طلا پس از انتشار شاخص‌های CPI آمریکا برای ماه ژوئن در عصر سه‌شنبه، منتظر داده‌های کلان اقتصاد چین در عصر چهارشنبه خواهد ماند.

به جز بازار طلا، آخرین پیش‌بینی از قیمت دلار را نیز با تیتر دلار چقدر گران می شود در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    لاقل دیگه تا این هالو فرض نکنید مردمو
    دیروز طلا کجا گرمی ۸۸۰بوده که ما ندیدیم؟
    دیروز یک میلیونو ده هزار تومن بود خواهشا انقدر تابلو دروغ نگید

  • مجید

    از الان دارم خودم برای سکه 20 تومنی آماده می کنم?

  • ناشناس

    هفته بعد سکه کانال 11 تثبیت میشه و احتمالا 99/5/2 افزایش تا 11/300