خبر مهم:

کد مطلب: ۱۶۶۱۷۸

بازار مالی کشور تحت تاثیر ثبات و اقتدار بانک مرکزی است

بازار مالی کشور تحت تاثیر ثبات و اقتدار بانک مرکزی است

محمد بیرانوندی گفت: کشور ما سال‌ها تحت شرایط سختی قرار داشته، از جنگ تا تحریم‌های همه‌جانبه بین‌المللی اما همواره بازار پولی ما ثبات و اقتدار خودش را حفظ کرده است. اکنون نیز باید این وضعیت حفظ شود و باید از زیر سوال بردن فعالیت بانک‌ها و موسساتی که تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند، خودداری کرد.

نماینده مردم خرم‌آباد در خصوص موسسات مالی و فعالیت آنها گفت: متاسفانه در دولت قبل بدون هیچگونه نظارت و کنترلی به افرادی که خواهان فعالیت بانکداری بودند، اجازه فعالیت تحت عنوان موسسه مالی و اعتباری داده شد، به طوری که تعداد شعبات برخی از این موسسات بیش از شعب بانک‌های تحت نظارت بانک مرکزی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد بیرانوندی ادامه داد: با توجه به پرداخت سود نامتعارفی که این موسسات به صاحبان سپرده می‌دادند و رکود بازار مسکن، در حالی که بیشتر سرمایه‌گذاری آنها در این بازار بود پیش‌بینی می‌شد که فعالیت آنها دچار اختلال شود و دیدیم که در آخر هم این اتفاق صورت گرفت.

نماینده مردم خرم‌آباد ادامه داد: خوشبختانه بانک مرکزی و قوه قضاییه در این خصوص خوب عمل کردند و طی آخرین جلسه‌ای که مجلس با آقای سیف داشت، اعلام شد که هیچ موسسه‌ای که تکلیف آن مشخص نباشد، وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مردم باید در هنگام سپرده‌گذاری و سرمایه‌گذاری خود دقت کنند. اگر این وسواس وجود داشت شاید امروز این تعداد از افراد اسیر پرونده موسسات مالی غیرمجاز نبودند. در نظام پولی و بانکی ایران بانک مرکزی مرجع فعالیت مجاز و غیر مجاز بانکی و مالی است و تنها راه شناسایی موسسات مجاز سایت رسمی این بانک است.

بیرانوندی افزود: کشور ما سال‌ها تحت شرایط سختی قرار داشته، از جنگ تا تحریم‌های همه‌جانبه بین‌المللی اما همواره بازار پولی ما ثبات و اقتدار خودش را حفظ کرده است. اکنون نیز باید این وضعیت حفظ شود و باید از زیر سوال بردن فعالیت بانک‌ها و موسساتی که تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند، خودداری کرد.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.