کد مطلب: ۱۴۰۶۸۲

نايب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران:

بازار محصولات کشاورزی و غذایی قطر ۳/۵ میلیارد دلار است

بازار محصولات کشاورزی و غذایی قطر 3/5 میلیارد دلار است

نايب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تنش های سیاسی پیش آمده در خاورمیانه به دلیل تحریم ها و محدودیت‌های اعمال شده علیه کشور قطر گفت: بازار محصولات کشاورزی و غذایی قطر 3/5 میلیارد دلار در سال است.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسین سلاح‌ورزی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: عمده درخواست‌های اقتصادی قطر از ایران و ترکیه است.

وی اظهار کرد: ایران در بهترین حالت و بالاترین سطح از روابط با قطر مبلغ 105 میلیون دلار برای صادرات محصولات کشاورزی و غذایی قرارداد داشته که اکنون مجموع تقاضای این کشور از ایران معادل 3/5 میلیارد دلار است.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: این بازار صادراتی که در اثر اعمال محدودیت‌ها علیه قطر به وجود آمده شاید به گونه‌ای نباشد که ایران توانایی تامین همه مایحتاج این کشور را داشته باشد اما پیش‌بینی ما این است که در خوشبینانه‌ترین حالت، ایران بتواند صادرات خود را تا رقم یک میلیارد دلار به این کشور افزایش دهد.

وی گفت: نکته‌ای که باید به آن توجه کافی توجه داشته باشیم این است که استانداردهای کشور قطر با کشورهای منطقه مانند عراق و افغانستان بسیار متفاوت‌تر و سخت‌گیرانه‌تر است.

سلاح‌ورزی در ادامه به نقش لرستان در استفاده از شرایط پیش آمده در منطقه اشاره و اظهار کرد: اتاق بازرگانی لرستان بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام داد که طبق این بررسی‌ها در حوزه مصالح ساختمانی، آب معدنی، دام زنده، گوشت و پروتئین، میوه و محصولات باغی، استان لرستان می‌تواند صادرکننده مطمئنی باشد.

وی پیشنهاد داد که در این راستا نشست مشترکی با حضور تولیدکنندگان، صادرکنندگان و مسئولان استان لرستان تشکیل و پس از بررسی‌های تخصصی مقدمات صادرات محصولات فوق به کشور قطر فراهم شود.

روابط عربستان، امارات و برخی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس با قطر اواسط خرداد ماه امسال به دلیل انتشار اخباری منتسب به تمیم بن حمد آل ثانی امیر این کشور دچار تنش و اختلافات شدید شده بود که در نهایت به قطع روابط این کشورها و تحریم قطر منجر شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.