کد مطلب: ۳۷۳۶۰۳

بازار نفت در انتظار مذاکره تجاری امروز چین و آمریکا/ افت یک درصدی قیمت نفت

بازار نفت در انتظار مذاکره تجاری امروز چین و آمریکا/ افت یک درصدی قیمت نفت

قیمت نفت امروز بازار جهانی در انتظار نتیجه مذاکره تجاری چین و آمریکا کاهش یافت و کاهش ذخایر نفت آمریکا هم مانع از افت قیمت نشد.

قیمت نفت امروز بازار جهانی در انتظار نتیجه مذاکره تجاری چین و آمریکا کاهش یافت و کاهش ذخایر نفت آمریکا هم مانع از افت قیمت نشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت در پی نگرانی‌ها از افزایش تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین یک درصد کاهش یافت.

کاهش یک درصدی قیمت نفت به رغم افت شدید ذخایر نفت خام آمریکا صورت می‌گیرد که عامل آن افزایش تنش‌های تجاری دو اقتصاد بزرگ جهان است.

اگرچه معاون نخست‌وزیر چین به آمریکا رفته و قرار است مذاکراتی درباره تعرفه‌های اعمال شده از سوی دو کشور وجود داشته باشد اما نگرانی‌ بازارهای جهانی در این باره بسیار است.

امروز قیمت نفت برنت 45 سنت کاهش یافت و بشکه‌ای 69 دلار و 92 سنت به فروش رفت.کاهش امروز قیمت نفت به بشکه‌ای زیر 70 دلار پس از افزایش‌های چند روز گذشته صورت گرفته است.

طی چند روز گذشته با خبر عدم تمدید معافیت‌های تحریمی ایران و همچنین تحریم‌های نفتی ونزوئلا از سوی آمریکا قیمت نفت تا بشکه‌ای 72 دلار افزایش یافته بود.

کارشناسان پیش‌بینی کردند که در صورت تداوم تحریم‌های ونزوئلا و همچنین کاهش خرید نفت از ایران قیمت در بازارهای جهانی تا 100 دلار هم بالا برود.

امروز قیمت نفت وست‌تگزاس آمریکا هم کاهشی بود و با 37 سنت کاهش بشکه‌ای 61 دلار و 75 سنت معامله شد.

جفری هلی تحلیل‌گر ارشد بازار سنگاپور گفت: «اگر چه کاهش ذخایر نفت آمریکا در قیمت تأثیرگذار است اما عامل تعیین‌کننده این است که آیا مذاکرات تجاری امروز چین و آمریکا مانع از تعرفه‌گذاری جدید در روز جمعه خواهد شد».

ترامپ روز دوشنبه اعلام کرد که چین به تمام تعهدات مذاکرات تجاری دو کشور پشت پا زده و اگر بخواهد چنین روندی را ادامه دهد روز جمعه روی 200 میلیون دلار کالای چینی که پیش از این تعرفه 10 درصد داشت تعرفه 25 درصد افزایش می‌دهد.

امروز در بازارهای جهانی قیمت بنزین هم کاهش 1.67 دلاری داشت و گالنی 195 دلار و 83 سنت معامله شد. نفت کوره و گازوئیل هم کاهش‌هایی به ترتیب 69 سنت و 5.25 دلار را تجربه کردند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.